Tre priser til Scandic

Tre priser til Scandic

Scandic vant hele tre av sju priser da HSMAI årets beste servicebedrifter i 2014 ble kåret i går. Det transportable hotellkonseptet Scandic to Go var en av vinnerne.

I går gikk den årlige kåringen av Norges beste servicebedrifter av stabelen i regi av HSMAI og Oslo Handelstands Forening. Vinnere ble kåret innenfor syv ulike kategorier, og Scandic Hotels stakk av med hele tre gull. Blant annet vant de klassen "Kommunikasjon" med hotellkonseptet Scandic to Go.

– Vi har fått mange positive tilbakemeldinger for vårt mobile hotell, og det viser at vi med Scandic To Go har skapt et spennende og unikt produkt som vekker bred oppmerksomhet. Vi gleder oss stort over prisen, og dette er en fantastisk start på årets Norgesturné som starter under Reiselivsmessen, sier kommunikasjonsansvarlig i Scandic Norge, Tine Birkeland.

Stolt

Sammen med Oslo Handelstands Forening kårer HSMAI (Hospitality, Sales & Marketing Association International) syv vinnere som kan vise til en særlig utvikling over flere år. Prisene går til selskapene som kan vise til de beste tiltakene for en bedre kundeopplevelse og serviceløftets troverdighet. I tillegg til seieren i "Kommunikasjon", vant også Scandic priser i kategoriene "Medarbeiderutvikling" (for Scandic Cup) og "Klagebehandling" (programmet Service@Scandic). 

- Jeg er veldig stolt over at vi står her som vinner i tre av sju kategorier. Dette er et stort kompliment til oss og det arbeidet vi gjør. Vi jobber alltid for at våre gjester skal ha en best mulig opplevelse på våre hoteller, sier Scandic-direktør Svein Arild Steen-Mevold.

Andre vinnere

I tillegg til Scandics tre priser, vant blant annet Oslo Lufthavn to priser for "Tjenesteutvikling" og "Fysiske rom og systemer", mens Nespresso Boutique vant kategorien "Kundeopplæring". I klassen "Kommunikasjon" ble det for øvrig gitt såkalt hederlig omtale til Hotel Continental i forbindelse med ombyggingen.

Juryen

Juryen har bestått av juryleder Gunnar Larssen, adm. dir. i Oslo Handelsstands Forening (OHF), Bård Tronvoll, professor ved Høgskolen i Hedemark, Tone Wicklund-Hansen, adm. dir. i Drueklasen, Ronnie Ottem, eier og daglig leder i Personlige Opplevelser, Rajko Mink, adm. dir. i TGI Fridays Scandinavia, Inge Stenbakk, Kjøpmann i Meny, Sander Sværi, førsteamanuensis ved Markedshøyskolen i Oslo, og Ingunn Hofseth i adm. dir. HSMAI.

 

Til toppen