AUTOSVAR: Thons nye chatte-robot gir ganske gode svar på det aller meste.
AUTOSVAR: Thons nye chatte-robot gir ganske gode svar på det aller meste.

Thon Hotels lanserer chatte-robot

Nå kan hotellgjester få svar via en såkalt chatbot på nettstedet thonhotels.no.

– Thon Hotels ønsker å være tilgjengelige og gi rask online kundestøtte til våre gjester. Henvendelser som tidligere ble tatt over telefon eller e-post, kan nå tas direkte med vår nye chatbot. Vi har fortsatt medarbeidere som jobber med kundeservice, men nå kan man få øyeblikkelig svar dersom man stiller spørsmål til chatbotten på hjemmesiden vår. Servicesenteret mottar færre e-poster nå og vi ser at det er mange gjester som bruker chatbotten via mobil, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

NB: Saken fortsetter under bildet.

SJEF: Thon-sjef Morten Thorvaldsen sier det allerede er mange gjester som bruker den nye chatte-roboten.

Utvikles fortløpende

FLINK: I løpet av 15 sekunder har du oversikt over ledige hotellrom i Oslo kommende søndag.

Chatbotten vil ikke kunne svare på alle spørsmål, men videreutvikles fortløpende ettersom den får flere spørsmål og lærer seg svar på disse. Chatbotten er utviklet i samarbeid med Convertelligence, et produktselskap som utvikler løsninger og tilbyr rådgivning for digitalisering av kundedialog.

– Det har vært spennende å få jobbe sammen med Thon Hotels, som har vist seg som en viktig støttespiller for ny teknologi. Dette har resultert i den mest omfattende chatbotten vi har laget hittil, sier John Antonio Nilsen, medgrunnlegger og daglig leder i Convertelligence.

– Brukervennlig

Convertelligence har utviklet en plattform som heter Kindly, og det er denne plattformen som Thon Hotels har tatt i bruk under arbeidet med chatbotten. Kindly gjør det mulig for alle og enhver å lage sin egen chatbot, og plattformen er kjent for å være svært brukervennlig. Ved hjelp av Kindly kan hvem som helst lære opp chatbotten til å gi riktige svar, og man er derfor ikke avhengig av å leie inn utviklere til å gjøre dette.

Hotellmagasinet.no har "testet" chat-roboten i dag og fått svar på det meste av det vi lurer på. Ja, og det vi ikke lurer på. Blant annet om det finnes ledige rom på Thon Hotel Rosenkrantz, når frokostserveringen starter og om det finnes Thon-hoteller i Kristiansund og Lofoten. Roboten kunne derimot ikke gi litt mer spesifikk informasjon om innholdet på frokostbuffeten på Thon Hotel Lofoten i Svolvær eller svare på spørsmål om Olav Thon. Det er jo småplukk, men dog.

PS: Chatbotten til Thon Hotels er tilgjengelig på nettsiden thonhotels.no. Se etter en grønn snakkeboble.

Til toppen