Choice spisser merkevarene

Nordic Choice tar grep for å bli enda tydeligere for gjestene. Blant annet skal Clarion- og Clarion Collection-hotellene samles i ett brand.

Publisert Sist oppdatert

I januar 2016 begynte Nordic Choice Hotels konsolideringen av sine fem merkevarer Clarion-, Clarion Collection-, Quality-, Quality Resort- og Comfort Hotel. Det er nå besluttet å videreutvikle og spisse hotellkjedene Comfort Hotel, Clarion Hotel og Quality Hotel inn mot tre tydelige gjestesegment.

– I Nordic Choice tror vi ikke på et standardprodukt, fordi det ikke finnes en standardgjest. Våre gjester har ulike behov og ønsker for reisen, og derfor har vi alltid ønsket å gi dem valgmuligheter i form av ulike kjede-brands og en portefølje av frittstående hotell. I dagens marked ser vi tre tydelige markedssegment i Norden. På bakgrunn av dette har vi nå valgt å spisse Clarion Hotel, Quality Hotel og Comfort Hotel mot disse tre gjestesegmentene. Det er et steg i riktig retning siden gjestene etterspør tydelige merkevarer, sier Katalin Paldeak, COO - Chief Operating Officer Nordic Choice, i en pressemelding.

Samler og spisser brands

Nordic Choice Hotels har nå begynt arbeidet med å samle Clarion- og Clarion Collection-hotellene i ett brand, Clarion Hotel, for å møte de mer erfarne og kvalitetssøkende gjestene som ønsker mer enn bare et hotell. I tillegg konsolideres Quality- og Quality Resort Hotel, som sikter seg inn mot et gjestesegment som liker en varm, sosial og gøyal hotellopplevelse enten man er på ferie med familien eller konferanse med kollegaer. Comfort Hotel skal på sin side levere ett avslappet og urbant hotellprodukt til de unge til sinns.

– Arbeidet vi nå har påbegynt handler i hovedsak om å tydeliggjøre hver kjede mot sine respektive målgruppe i enda større grad. Ved å tilpasse serviceopplevelsen og hotellkonseptene, skal gjester av Clarion- og Clarion Collection Hotel oppleve samme atmosfære uavhengig om de besøker et lite eller stort hotell. Og for Quality Resort-hotellene som nå vil inngå i Quality Hotel, er målet en reposisjonering av nye Quality Hotel som vil gi gjestene en «Fun & Friendly» hotellopplevelse. Gjennom å videreutvikle de tre kjedene vil gjestene oppleve at det blir enda enklere å velge rett kjede og rett hotell til ulike reiseformål, sier Paldeak.

Flere nyheter

I løpet av 2016 vil hver av de tre hotellkjedene få nye tilskudd i hotellporteføljen. I løpet av våren får Comfort Hotel tre nye hotell; Comfort Hotel Karl Johan, Comfort Hotel Gøteborg og Comfort Hotel Norrköping. Og i oktober begynner et nytt spennende kapittel for både Nordic Choice Hotels og Clarion Hotel, når kjeden åpner sine to første hotell i Helsinki i Finland med kun få dagers mellomrom.

Powered by Labrador CMS