AccorHotels nye flaggskip

AccorHotels åpnet nylig sitt nye Novotel Canary Wharf i London. 313 rom, egen grønnsakshage og honningproduserende bier med byens beste utsikt, er noe av det man får for 1 milliard kroner.

RUVER: Nye Novotel Canary Wharf har kostet AccorHotels omlag 1 millard kroner.
RUVER: Nye Novotel Canary Wharf har kostet AccorHotels omlag 1 millard kroner. Foto: ABACApress/Didier Delmas

Hotellet ligger nemlig i en av de høyeste bygningene i området, en 127 meter høy skyskraper med 39 etasjer. Prosjektet har kostet AccorHotels omlag 1 milliard kroner.

Canary Wharf har 150 ansatte, 313 rom, inkludert 26 suiter, og tilbyr ni møterom. Hotellet har også et moderne treningsstudio, svømmebasseng og badstue, og gratis Wi-Fi i hele anlegget. Hotellets restaurant, Bokan, med restaurant, bar og takterrasse over tre etasjer, er med sin utrolige 360 graders panoramautsikt fra 37., 38. og 39. etasje et reisemål i seg selv.

Bærekraft

I samsvar med AccorHotels bærekraftprogram PLANET21, blir hotellet det første i Storbritannia som har en egen grønnsakhage. På takterrassen i 39. etasje er det også bikuber som produserer honning til hotellets gjester. I PLANET21 har AccorHotels satt seg som mål å bygge 1000 grønnsakhager på sine hoteller innen 2020. Novotel Canary Wharf har også som målsetting å oppnå vurderingen «utmerket» i den verdensledende bærekraftmålingen BREEAM, som bl.a. vurderer bærekraft innen store byggeprosjekter og infrastruktur.

Hårete mål

– Novotel Canary Wharf har som mål å bli det mest populære reisemålet i Londons forretningsdistrikt Canary Wharf. Hotellet er et lysende eksempel på vår ambisjon om å skape et innovativt, bærekraftig og gjestfritt produkt som henvender seg til både overnattingsgjester og lokalbefolkningen, sier Thomas Dubaere, Managing Director for AccorHotels i Storbritannia og Irland.

– London er en av våre største destinasjoner for forretningsreisende og ferierende gjester fra Norden. Derfor er vi glade for å kunne tilby gjestene våre et nytt, innovativt og bærekraftig AccorHotels i den britiske hovedstaden, sier Jan Birkelund, VP Sales & Distribution Skandinavia og Finland.

Får designe fremtidens møterom

Når Clarion Hotel The Hub åpner i mars 2019, får studenter og designinteresserte en unik mulighet til å utforme et av hotellets møterom med konsept, design og navn. Vinneren av «Creative Room Challenge» får ideen sin satt ut i live på det som skal bli landets største konferansehotell. Les hele saken

Til toppen