Markedsføringspris til THE THIEF

THE THIEF stakk av med den gjeveste prisen da reiselivsnæringens «Oscar-utdeling», HSMAI-prisene, ble delt ut.

Hotellet fikk prisen Årets Reiselivsmarkedsfører 2014 og ble dermed belønnet med det tradisjonsrike Ferdaskrinet, som hvert år blir gitt til hovedvinneren.

– Markedsføring har endret seg. Rekkevidden til massemedia er ikke lenger som den var for få år siden. Det er ikke lenger de som kun driver den kulturelle agendaen – nyheter finner man på nettet først. Påvirkere, helter og stjerner er selvgjorte, og samfunn finner hverandre rundt felles interesser, ikke geografi eller mediebedrifter. En annonsør kan ikke lenger skyve budskapet sitt ut i massemedia, og håpe at telefonen begynner å ringe. Samtidig har det aldri vært mulig for en annonsør å nå et globalt publikum som i dag. Årets Reiselivsmarkedsfører har skjønt dette, ved å være dristige nok til å bruke PR og sosiale medier for å møte sine gjester der de er, på deres premisser og med riktig budskap til riktig tid. De viser, gjennom sine tiltak, hvor viktig det er å ha en dialog med gjesten. Vinneren av Ferdaskrinet 2014 skal også ha ros for sitt enestående engasjement for den merkevaren de representerer. Living the brand er en utslagsgivende faktor, sier juryen i sin begrunnelse.

Veivisere

– Utover de faste priskategoriene, var det denne gangen to personer vi følte har gjort seg fortjent til en ekstra påskjønnelse i form av Veiviserprisen, nemlig VisitOSLOs administrerende direktør Bente Bratland Holm, og Morten Thorvaldsen, administrerende direktør i Thon Hotels, fortsetter Hofseth.

– Med nye tanker og visjoner, har Bente Bratland Holm sørget for å plassere Oslo foran Stockholm som kongressby. Hun tør å gå nye veier, og utfordrer, gjennomfører og skaper resultater.

Thon Hotels administrerende direktør, Morten Thorvaldsen, fikk også rosende ord og heder.

– Morten Thorvaldsen er mannen som har ledet utviklingen av Thon Hotels fra oppstarten, med ett hotell, til det som i dag er hotellgiganten Thon Hotels

I tillegg til de overnevnte prisene ble det også delt ut en rekke andre priser, blant annet i kategoriene reklamefilm, printannonse, samfunnsansvar, digitale kampanjer, sosiale medier, Veiviseren, åpen klasse – godt tenkt, hjemmeside, den digitale vinner, kampanje, flermedier, PR og Den store fremgangen. Ifølge juryen var konkurransen knallhard.

I vår bransje vant følgende priser:

Samfunnsansvar: Comfort Hotels, «Dear Tripadvisor, legg bærekraft som et ratingvalg».

Digitale kampanjer: Comfort Hotels, «Dear Tripadvisor, legg bærekraft som et ratingvalg».

Kampanje, flermedier: Scandic Hotels, med «Scandic To Go».

PR: THE THIEF, THE THIEF Story.

Juryen bestod av Siri Børsum, Industry Leader, Google Norway, og Juryleder for HSMAI-prisene, Dr. Bård Tronvoll, professor, Høyskolen i Hedmark, Lena Nesteby, merkevaresjef, Flytoget, Janne Espevalen, kreativ leder, DNB, Christian Steen, reklamesjef, SMFB, Natasha Magnus, Marketing Manager, Avis/Budget.

Bilder og videoer fra arrangementet finner du her.

Til toppen