×
Annonse for
LEVERANDØR: Hospitality Partner har vært en viktig bidragsyter på leverandørsiden til Opus XVI i Bergen.
LEVERANDØR: Hospitality Partner har vært en viktig bidragsyter på leverandørsiden til Opus XVI i Bergen.

– Et rått prosjekt

I forrige uke åpnet kulturhotellet OPUS XVI i Bergen. En av de viktigste bidragsyterne på utstyrssiden fryder seg over resultatet.

  • Annonse produsert av Native Media for Hospitality Partner.

Under åpningen fortalte ekteparet Britt Marie og Alexander Grieg at de ikke er i tvil om at OPUS XVI blir det mest kompromissløse hotellet som noensinne har vært i vestlandshovedstaden. Og at byggeprosessen har vært omfattende er omtrent bare forbokstaven.

I mer enn ett år har nemlig den tidligere hovedbygningen til Bergen Credit Bank - senere kjent som Banco Rotto - vært gjenstand for massiv ombygging og oppussing.

NB: Saken fortsetter under bildet.

ÅPNET: Endelig har kulturhotellet Opus XVI i Bergen åpnet.


Hotellekteparet har rett og slett satset alle sparepengene på å lage det mest luksuriøse hotellet i Bergen – uten kompromisser.

– Hele hotellet har gjennomgående en personlig touch. Vi vært kompromissløse i valg av materialer og tekstiler, noe interiøret viser på en grensesprengende måte, sier ekteparet.

De har også hentet frem og tilgjengeliggjort godt bevarte skatter som i sin tid tilhørte slektningen Edvard Grieg, og som siden har vært i familiens eie.

«Skjulte skatter»

DELIKAT: Avslappende omgivelser blandet med det nyeste av teknologi.

Én ting er de åpenbare skattene som gjestene legger merke til ved første øyekast. Men for å nå målet som Bergens desiderte luksushotell, og for at gjestene skal nyte den totale hotellopplevelsen, er det også mye skjult teknologi som må på plass. Og det er her Hospitality Partner bokstavelig talt kommer inn i bildet. De har nemlig levert mye av teknologien som gjestene forutsetter at fungerer.

– Oppbygningen av wifi-systemet er det vi som har sørget for, både gjestenett og konferansenett. Vi har også levert IP-TV-ene fra Philips, hvor gjestene med enkle klikk kan velge mellom TV, radio eller Chromecast, sier Christian Sperling i Hospitality Partner.  

Men oppgavene strekker seg mye lengre enn det overnevnte.

– Vi har sørget for møteromskjermer, blant annet en 86-tommer fra Phillips (bildet under), og vi har levert AV-utstyr for å gi så gode møteopplevelser som mulig, forteller Sperling engasjert.

NB: Saken fortsetter under bildet.

STORT: Også i konferanseavdelingen har Hospitality Partner hatt en finger med i spillet.

Lang utstyrsliste

Også inne på rommene har de levert flere ingredienser.

SMART: De uttrekkbare minibarene er levert av Hospitality Partner.

– Her har vi blant annet levert elektroniske dørlåser til samtlige rom, de uttrekkbare minibarene, safer og strykesenter – en fiffig kombinasjon av strykebrett og strykejern, gløder det fra Sperling.

Han er klar over at mange trolig kjenner til Hospitality Partner som leverandør av typiske it- og teknologitjenester, men listen over produkter de kan levere er lang.

– Det stemmer nok at de fleste kjenner teknologidelen vår, men vi har også et rikt sortiment av produkter som vannkokere, hårfønere, bagasjetralle, minibarvogner. Vi har også levert små, men viktige produkter som såper, sjampoer, kammer og skopuss – for gjester som har pakket kofferten i hastverk, sier Sperling.

Sistnevnte produkter har de for øvrig enerett på i Norden.

Utfordrende logistikk

Leveransene til Opus XVI har vært omfattende, men også svært inspirerende som prosess.

– I et så omfattende prosjekt, hvor hotellet mer eller mindre skal bygges opp fra grunnen, er det alltid utfordrende å treffe på logistikk-timingen når mange leverandører skal i aksjon samtidig. Derfor er vi svært glade for at våre bidrag, for eksempel løsningen med IP-TV som er komplisert teknologi i praksis, har gått over all forventning, sier han fornøyd.

NB: Saken fortsetter under bildet.

FLOTT: Gjestene på Opus XVI kan nyte flotte omgivelser.


Han fortsetter:

– Oppbygningen av både WIFI- og IP-TV-systemer kan gi store utfordringer hvis man ikke vet hva man holder på med. Her er det mange potensielle skjær i sjøen, men heldigvis kunne vi begynne å teste systemene allerede én måned før åpning, for å kvalitetssikre hele prosessen. Det var viktig, sier Sperling.

Gjensidig glede

ENERETT: Flere av produktene på hotellet har Hospitality Partner enerett på i Norden. Blant annet disse eksklusive såpestykkene.

Hospitality Partner-sjefen er stolt over å ha bidratt til Bergens nye hotellperle.

– Hotellet er rett og slett enestående, både når det gjelder design og interiør. Én ting er fasilitetene, men det det har vært utrolig inspirerende å se hvor involvert eierne har vært. De står virkelig på gulvet og er involvert i alt av detaljer. Vi er definitivt stolte over å ha bidratt til dette prosjektet og vi er ydmyke og glade for at ekteparet Grieg ga oss muligheten, sier Sperling.

Oppdragsgiveren er strålende fornøyd med sin leverandør.

– Hospitality Partner har opptrådd som en seriøs og troverdig partner. Vi er veldig glad for valget vi gjorde og kan trygt anbefale selskapet til andre kollegaer, sier Alexander Grieg.

Til toppen