FEM KJAPPE MED:

ANALYSERER: Peter Wiederstrøm gleder seg til å utrede et par nye hotellprosjekter i 2020. Foto: Agnete Brun.
ANALYSERER: Peter Wiederstrøm gleder seg til å utrede et par nye hotellprosjekter i 2020. Foto: Agnete Brun.

Peter Wiederstrøm

Mannen bak Wiederstrøm Hotel Consulting som selger rådgivningstjenester innen hotell, har troen på et godt 2020.

Publisert


1. Hva er du mest fornøyd med å ha gjort, eller fått til, yrkesmessig i 2019?

– At denne bittelille virksomheten (Wiederstrøm Hotel Consulting) der jeg har fått jobbe med ting jeg liker og selv ønsker, nok et år har brødfødd oss. DNB og hotellkjedene har gitt oss tillit ved å la oss utarbeide bransjens viktigste rapport «Norsk Hotellnæring» som Tore Rodahl har ansvar for. Et par av oppdragene og henvendelsen vi har fått er svært lovende. Utviklingen i Benchmarking Alliance er også positiv. Mye nytt på gang, blant annet prognose- og pipeline-rapport som rulles ut over nyttår.

2. Hvilke forventninger har du til 2020 i din bransje?

– Med masse ny hotellkapasitet blir bransjen mer spennende, men også tøffere økonomisk. Myndighetene, som setter mange viktige rammebetingelser, synes jeg ikke bidrar til å legge til rette for lønnsom hotelldrift. For oss som selger rådgivningstjenester innen hotell er utsiktene meget gode. Jeg håper å få landet og levert på et par større prosjekter. Da kan dette bli ordentlig gøy.

3. Hvilke arbeidsoppgaver er det du gleder deg mest til med det nye året?

– Å utrede et par nye hotellprosjekter, blir spennende. Vi har også noen operatør-søk som vi har forventninger til. Ellers er de daglige små og mellomstore oppgavene og oppdragene som holder hjulene i gang givende å jobbe med, som for eksempel markedsrapporter, benchmarking, pressemeldinger og hotell-utredninger.

4. Gi en positiv hilsen til noen i hotellbransjen/restaurantbransjen som fortjener det.

– Det er mange som bidrar i denne bransjen, og spesielt de som driver egne hoteller ute i distriktene. De jobber knallhardt, satser alt, omstiller og utvikler. De er bransjens helter. Vi heier på dere!

5. Hva bør hotellmagasinet.no skrive mer om i 2020?

– Det har jeg ingen sterke meninger om. Synes det er bra som det er. Kanskje enda mer om «bransjens helter»?