EURECA: Daglig leder Ida Juliane Havnås og Dragan Pupovac. 

Eureca!

Grossistselskapet Eureca markerte sin offisielle åpning med rundt 80 gjester til stede. Dette er en spennende nyskapning i HORECA-markedet, som satser sterkt på å tilby fleksible og raske leveranser.

Publisert

– Alle involverte har jobbet på spreng, og vi har fått på plass dataløsninger som vil gjøre oss i stand til å levere et godt produkt tilpasset kundenes behov, fremhevet Ida Juliane Havnås, daglig leder i Eureca AS.

Kundebehov

– Eureca er etablert for å møte kundebehov som vi erfarte ikke var dekket godt nok. Som grossistselskap skal Eureca være tilpasset kunder med behov for større fleksibilitet – bl.a. når det gjelder leveringstidspunkter og pakningsstørrelser. Målet var at alle prosessene skulle bygges opp veldig fleksibelt slik at vi kunne tilby løsninger etter kundens ønsker, forteller Havnås.

– Dette betyr bl.a. at det er enkelt og ikke minst raskt å få det volumet du har behov for – når du trenger det. Det vil også kunne bidra til å forebygge svinn. For mange små og mellomstore kunder vil dette bety mye.

Høyt tempo

– 9. januar i år ble det bestemt å opprette selskapet, 30. mars ble det registrert i Brønnøysund og 1. juni startet vi å ansette folk. Det har vært en hektisk oppstartsperiode, og nå kan vi konstatere at systemene fungerer akkurat slik de skal, sier Havnås.

Åpne armer

Eureca startet som et logistikkprosjekt, og er nå gått over til å bli et markedsprosjekt.

– Vi er en motivert gjeng som synes det har vært fantastisk spennende å utvikle dette konseptet. Nå er vi klare for å ta imot kunder som trenger god oppfølgning, raske leveranser og en grossistforbindelse som evner å stille opp på kort varsel. Vi gleder oss til å få enda flere kunder i tiden som kommer, og håper mange vil teste ut hva vi er gode for, sier Ida Juliane Havnås.

Powered by Labrador CMS