Citybox har utviklet innsjekkingsterminaler tilpasset egne behov og ønsker.

Citybox lanserer egenutviklet innsjekkingsterminal

Hotellkjeden Citybox lanserer egenutviklede innsjekkingsterminaler i samarbeid med teknologifirmaet Heisenbug. Målet er å tilby den mest sømløse kundeopplevelsen i bransjen.

Det er mange år siden Citybox, som den første hotellkjeden i Norge, byttet ut den tradisjonelle resepsjonen med innsjekkingsterminaler. Nå tar hotellkjeden et steg videre og lanserer sine egne innsjekkingsterminaler i samarbeid med Heisenbug.

– Siden oppstart har Citybox sitt konsept vært forankret i at en tradisjonell resepsjon er unødvendig, fordyrende og en irriterende tidstyv for gjestene. Oppgjennom tiden har vi hatt ulike innsjekkingsterminaler, men nå har vi endelig tatt skrittet videre og utviklet våre helt egne terminaler, tilpasset våre behov og vår tanke om hvordan gjestereisen bør være, sier Eivind Hjulstad, CEO i Citybox i en pressemelding.

Allerede i drift

Teknologifirmaet Heisenbug har stått for selve utvikling, i tett samarbeid med Citybox og ansatte fra alle avdelinger. Design av selve terminalen og møbel er gjort av hotellkjedens egen Head of Interior & Design, Kristine Holtås.

De nye terminalene skal gjøre innsjekkingen enda mer effektiv.

Terminalen håndterer alt fra innsjekk og utsjekk til betaling, og i tillegg muliggjør den oppbevaring av bagasje ved ankomst og avreise. Terminalen tilrettelegger også for ID-skanning, og ytterligere funksjonaliteter ligger allerede i planene.

Dersom gjester opplever utfordringer i en av prosessene, varsler terminalene selv ansatte på hotellet. Målet er at verter skal dukke opp før gjesten selv har innsett at de har en utfordring.

De nye innsjekkingsterminalene er allerede i drift på Citybox Bergen og deres nyeste hotell Citybox Helsinki. De rulles fortløpende ut på eksisterende hoteller i tillegg til Citybox Stockholm og Citybox Brussels som skal åpne til sommeren.

Rask og trygg innsjekk

Med introduksjonen av nye innsjekkingsterminaler bygger Citybox videre på sin visjon om å revolusjonere gjesteopplevelsen, en visjon som har stått fast siden fjerning av den tradisjonelle resepsjonen. Målet med prosjektet har vært å lage en terminal som håndterer kundereisen på en rask og trygg måte. 

Den foreløpige rekorden for innsjekk er nå 43,2 sekunder.

– Vi har sett på hvert steg i en gjestereise og komprimert den på den mest sømløse måten for at våre gjester får en trygg, enkel og ikke minst superrask innsjekk på våre hotell. Hadde det vært en verdensrekord i hurtiginnsjekk, er jeg sikker på at en av våre gjester ville hatt denne rekorden, sier Hjulstad.

Powered by Labrador CMS