Støtter kampen mot brystkreft

Publisert Sist oppdatert

Scandic støtter brystkreftsaken på nordisk nivå. Alle Scandic-ansatte skal bære den rosa sløyfen i hele oktober, hvilket gir 20 kr per medarbeider til kreftsaken. I tillegg skal alle hotellene selge rosa sløyfer og ha en bøsse fra Kreftforeningen stående sentralt i resepsjonen. Det blir arrangert ”rosa” aktiviteter på hvert eneste Scandic hotell for å støtte saken. – Vi oppfordrer alle hotellene til å vise kreativitet, og gjøre Rosa Sløyfe-aksjonen mest mulig synlig og vellykket, sier Lundkvist, i en pressemelding.

Kunder oppfordres til å kjøpe opphold på Scandic til ”Rosa pris” i hele oktober. Derved går 10 % av rominntektene til Kreftforeningen.

- Med vårt engasjement, vil vi vise at vi bryr oss om hverandre – våre kvinnelige medarbeidere, våre gjester og deres familier. Dette passer godt inn i Scandics engasjement og samfunnsansvar. Vi har tross alt ”omtanke” som hovedverdi i hele selskapet, avslutter Lundkvist.

Rosa Sløyfe Aksjonen

I løpet av oktober måned vil mennesker i hele verden engasjere seg for å støtte brystkreftforskningen – og det gir resultater. Det lever til enhver tid mer enn 20 000 kvinner i Norge med en brystkreft-diagnose. Hvert år rammes over 2 500 norske kvinner av brystkreft, og cirka 800 dør. Den Rosa Sløyfen er et internasjonalt symbol på kampen mot brystkreft. 43 land verden rundt setter fokus på brystkreft i oktober måned, der inntektene går til forskning. Målet med aksjonen er å sette fokus på brystkreft overfor bevilgende myndigheter og kvinner generelt, vise solidaritet med kvinner som er rammet av brystkreft, gjøre det internasjonale symbolet; den Rosa Sløyfen mer kjent.

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS