Ski-VM 2011 har sjekket inn på Choice
- Dette er et svært viktig og spennende samarbeid for Ski-VM 2011. Choice Hotels verdigrunnlag stemmer veldig godt overens med våre verdier og vår profil. Hotellkjedens fokus på økologi og miljø passer godt inn i det bildet vi tror mange har av Norge og som vi også ønsker at skal prege folkefesten vår under Ski-VM 2011. Dessuten er jo hotell og innkvartering sentralt for våre utøvere og gjester, sier administrerende direktør i Ski-VM 2011, Åsne Havnelid, som er svært fornøyd med avtalen.
Markedsdirektør Liv Kindem i Choice Hotels forteller at de har valgt å gå inn som sponsor fordi de vil støtte opp om satsingen og Norgesreklamen arrangementet gir.
- Vi er svært glade for å ha blitt valgt som hotellsamarbeidspartner til Ski-VM 2011 og gleder oss veldig til selve VM i 2011, men også til perioden frem mot arrangementet. Det går tiår mellom hver gang vi opplever en slik mulighet for markedsføring av Norge, og dette er noe nasjonen sårt trenger. Det er viktig å samles om slike positive og profilerende tiltak for Oslo og Norge, spesielt i de tøffe tidene vi nå er inne i, sier hun.
Også Kindem trekker frem det felles verdigrunnlaget som en viktig brikke i samspillet mellom Ski-VM 2011og egen virksomhet. - Vi er opptatt av våre ansattes og gjesters ve og vel, men også av å bidra til å ta samfunnsansvar utenfor hotelldøra. Siden 2005 har vi arbeidet med en rekke prosjekter på ulike områder under mottoet WeCare. Vi oppfordrer våre medarbeidere til en sunn livsstil med mye fysisk aktivitet og et sunt kosthold gjennom ulike konkurranser og aktiviteter. Alle gjestene våre får tilbud om sunn mat og treningsmuligheter når de bor hos oss. Og selvfølgelig er alle hotellene våre 100 prosent røykfrie. Om vi også kan motivere det norske folk til å ta litt ekstra vare på seg selv og sine omgivelser opp mot VM i 2011, er det bare en tilleggsbonus til samarbeidsavtalen, sier hun.
Vil engasjere i tiden frem til Ski-VM i 2011
- I tiden frem mot Ski-VM 2011 skal vi gjennomføre en rekke aktiviteter og tiltak for å engasjere folk flest, gjester og ansatte. Vi vil være med bidra til at alle skal glede seg til denne folkefesten ikke bare i Oslo, men i hele Norge, avslutter Kindem.