Kårer Årets Hotelier

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

Førstkommende torsdag er det dags for kåring av Årets Hotelier. Den høytidelige presentasjonen av vinneren skjer under Serviceforum i Stavanger. 

Serviceforum er den årlige fagkonferansen for hotell-, restaurant- og reiselivsbransjen, som arrangeres av studenter fra Norsk Hotellhøgskole i Stavanger. Presentasjonen av Årets Hotelier finner sted under banketten torsdag 17. mars. 

 

Tanken bak prisen er å motivere ledere og skape forståelse for viktigheten av videreutdanning og innsikt i nye trender innen hotellnæringen, og Cornell Hotel Society Norway Chapter tok initiativ til prisen Årets Hotelier i 2010, sammen med en rekke service-bedrifter og hotellselskap. Formålet er å fremme resultatorientert og nytenkende lederskap blant fremgangsrike hotellfolk. 

 

For første gang kan prisen deles ut uavhengig av alder, og premien er to uker etterutdanningskurs på General Manager Program (GMP) i juni 2011 ved Cornell University - School of Hotel Administration i USA, inkludert reise og opphold. GMP er et krevende kurs hvor høyt kvalifiserte hotelldirektører fra velrennomerte hoteller rundt om i verden deltar. 

The Cornell School of Hotel Administration regnes for å være verdens fremste lærested for Hospitality Management, og det kreves stor og bred hotellforståelse og erfaring for å få tilstrekkelig utbytte av kursene. 

 

- Dette er en av de gjeveste hotellprisene i verden, med den gjeveste premien. En reise til Cornell er nærmest en pilegrimsreise for ansatte innen hotellbransjen, skriver hotelier.no. 

Juryen som velger ut Årets Hotelier består av en rutinert gruppe hotellfolk fra flere av de store kjedene: Morten Thorvaldsen, Administrerende direktør, Thon Hotels, Tarje Hellebust, Regionsdirektør Rezidor, Adm. Dir Radisson Blu Plaza, Sidsel Haavardtun, Vice President Human Resources, Rica Hotels og Leif Evensen, Styremedlem, Cornell Hotel Society, Norway Chapter.

Årets Hotelier blir valgt på bakgrunn av følgende kriterier: Økonomiske resultater, Utviklingen på R.G.I, Kundetilfredshet, Ansatt tilfredshet (klimaundersøkelse) og minimum to års direktørerfaring. 

 Flere aktører er med på å støtte opp om kåringen, deriblant Rezidor hotel Group, Thon Hotels, Nordic Choice Hotels, Ringnes og Evergood. 

Main Image:
Thumbnail Image:
Main Image Credit:
Både kunders og ansattes tilfredshet spiller inn i kåringen av Årets Hotelier. (Illustrasjonsfoto: Birgitte Henriksen)