NY EIER: Unike Hoteller har inngått avtale om å drifte Tollboden. De nye eierne har klare planer om hva som skal til for å få stedet på rett kjøl - og legger også opp til helårsdrift.

Hotellkjede overtar Tollboden i Kragerø: – Vi skal kjøpe mer og vokse videre

Unike Hoteller vokser i ekspressfart.

Publisert Sist oppdatert

Hotellkjeden i Sandefjord har til sammen 13 hoteller, og eies av Morten Christensen (53). Nå har den sterkt voksende kjeden inngått avtale med eiendomsinvestor og milliardær Ivar Tollefsen om å overta driften av Tollboden i Kragerø.

Legger opp til helårsdrift

1. mai åpnes dørene.

Unike Hoteller

Hotellkjeden ble grunnlagt i 2016 av Morten Christensen. Kjeden eier 13 hoteller, og hovedkontoret ligger i Sandefjord.

– Dette er en god avtale for begge parter, og vi tenker langsiktig. Vi skal videreføre det som er. Eier har brukt masse ressurser på stedet, og det fremstår veldig flott. Tollboden er et sted som passer godt inn i vårt konsept, og vi eier også flere andre hoteller og restauranter i området, sier konserndirektør Morten Christensen til Hotellmagasinet.

AMBISJONER: Konserndirektør Morten Christensen i Unike Hoteller skal vokse videre, og utelukker ikke nye kjøp i nærmeste framtid.

Tollboden er en svært populær destinasjon for ferierende nordmenn sommerstid, og kan skimte med 19 rom. De nye eierne legger nå opp til helårsdrift.

Sjømat er en selvfølge på menyen – og Christensen kan allerede nå love endringer, spesielt i Bakhagen restaurant som har en kapasitet på 125 sitteplasser, lounge og bar. Tollboden restaurant og hotell har 350 sitteplasser.

– Planen er å tilby gourmetmat med 6-8 retters meny, tapas, ettermiddagslounge, champagnelunsj – og pizza på begge steder. Den fantastiske vinkjelleren skal også videreføres. Skal vi klare å drive helårsdrift er vi avhengig av lokalbefolkningen. Jeg har stor tro på det vi nå skal i gang med, sier han.

Jakter hoteller under 100 rom

53-åringen er en ringrev i bransjen, og har erfaring fra flere av de største norske hotellkjedene. For 11 år siden kjøpte han det første hotellet – og det er bare seks år siden hotellkjeden så dagens lys.

– Det har vært en vanvittig vekst – og alle hoteller hadde i fjor et positivt resultat. Vår ambisjon er at vi skal kjøpe mer og vokse videre. Jeg får mange hevendelser om aktuelle hoteller. Vi er først og fremst på jakt etter hoteller som har under 100 rom, forteller Morten Christensen.

Powered by Labrador CMS