
Samler bransjen i Sandefjord:
– En unik sjanse til å få inspirasjon og bli bedre kjent med andre i bransjen
Tirsdag 20. mai er det duket for NHO Reiselivs årskonferanse på Scandic Park Sandefjord. I den sammenhengen inviterer de også til gratis innkjøpsmesse.

NHO Reiseliv har samlet over 100 utstillere som presenterer smaksprøver, nyheter, nyttig informasjon og løsninger for horecabransjen. I tillegg blir det holdt kurs med tips og triks tilpasset hverdagen i reiselivet.
Inspirasjon og nettverksbygging
Utstillerne på messen representerer et bredt spekter innen mat, drikke, non-food og tjenester. Både lokale og nasjonale aktører vil være til stede, og de med skjenkebevilling vil få tilgang til et eget utstillerområde for alkohol.
Truls Sørensen og Tomas Holy er NHO Reiseliv Innkjøpskjedens distriktssjefer i området og ser frem til å samles:
– Dette er en unik sjanse til å få inspirasjon og bli bedre kjent med andre i bransjen. Vi ønsker alle som jobber med innkjøp hjertelig velkommen, enten du er medlem av NHO Reiseliv eller ikke, oppfordrer Truls.

Hvor går grensene for alkoholreklame?
I forbindelse med messen er det satt opp kurs og workshops, blant annet for alkoholreklame. Dette er et tema som berører mange i serveringsbransjen med sine strenge regler og store konsekvenser.
– Reglene er uklare og vanskelige å forholde seg til, derfor holder NHO Reiselivs advokater et kurs som gir klare svar på hva regelverket egentlig betyr og hvordan du kan unngå å trå feil, forteller Tomas.
Det er også satt opp kurs for å forbedre kjøkkenøkonomien gjennom varetelling og menykalkulasjon.
I tillegg kan man være blant de første som får tilgang til Innkjøpskjedens nye medlemsside som lanseres i år.
Der vil NHO Reiseliv gi en praktisk innføring. Målet er å bidra til at virksomhetene får oversikt over kjøpene helt ned på varelinjenivå og muligheten til å optimalisere.
Alle i bransjen som er over 20 år er velkommen til å delta. NHO Reiseliv oppfordrer spesielt de som jobber med å bestille inn varer og tjenester til å delta.