Norsk kundebarometer:

Strawberry scorer best blant norske hotellgjester

I den årlige undersøkelsen Norsk kundebarometer, scorer Strawberry best hos gjestene både på tilfredshet og lojalitet.

Publisert Sist oppdatert

Norsk Kundebarometer (NKB), som gjennomføres av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI, har i over 20 år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

I år er Strawberry tilbake på topp i hotellbransjen, både på tilfredshet og lojalitet.

– En stor takk til våre kolleger på alle våre 109 hotell i Norge, som hver dag sørger for å gi våre gjester så gode opplevelser at de gir oss bransjens beste score, sier administrerende direktør Torgeir Silseth i Strawberry.

– At vi er tilbake på toppen av Norsk kundebarometer bare to år etter at vi byttet navn til Strawberry, er et bevis på at valget om å fornye og utvikle selskapet var riktig.

Nummer 57 i Norge

Vinmonopolet vinner årets kundebarometer med en tilfredshetsscore på 87,4. Det er foran Vipps på anderplass med 86,6 og Flytoget med 85,8.

På den totale listen ligger Strawberry på 57. plass. Det er foran Thon Hotels, som ligger som nummer 69. Scandic deler 89. plassen med Normal og TUI.

– Nå skal vi jobbe med å klatre høyere på den totale listen også, sier Silseth.

I mai 2023 byttet Nordic Choice Hotels navn til Strawberry.

Lanserte spenn

Strawberry markedsfører hotellkjedene Clarion Hotel, Quality Hotel, Comfort Hotel og nylig rebrandede Home Hotel i tillegg til 50 uavhengige hoteller under paraplyen Nordic Hotels & Resorts.

I fjor lanserte hotellselskapet lojalitetsvalutaen Spenn sammen med Norwegian. 29. april ble det kjent at også Reitan Retail går inn i samarbeidet.

– At vi også er øverst på lojalitetsscoren, viser at våre gjester har omfavnet muligheten til å bruke opptjeningen hos oss på andre produkter og tjenester, forteller Silseth.

 

Powered by Labrador CMS