Hvilken destinasjon skal selge Lindeman's?

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

Kjerag, Trolltunga og Trollstigen konkurrerer om å være hovedmotiv når australske Lindeman's markedsfører sin rosévin. Nordmenn inviteres nå til å stemme frem sin favoritt.

I fjor sommer saumfarte vinhuset norske fjell og dalstrøk i jakten på nytt hovedmotiv til sin bag in box rosévin. Tre forslag til nytt design er nå klare, og Lindeman's vil lodde stemningen blant nordmenn når de inviterer til avstemning for å kåre det beste designet.

 

Norgesperler i sommerprakt
Et enormt lokalt engasjement viste seg gjennom søknader fra store deler av landet. Til slutt stod Kjerag i Rogaland, Trolltunga i Hordaland og Trollstigen i Møre og Romsdal igjen som kandidater til å inspirere australierne.
− Nå har vi endelig fått de nye designforslagene som er inspirert av norske naturperler. I fjor sommer reiste vi med et internasjonalt filmteam i norske fjell- og fjordlandskap. På denne reisen fanget vi den spesielle stemningen i norsk vår- og sommernatur som vi forbinder med vår vin,sier Katrin Juvet som representerer Lindeman´s i Norge i en pressemelding.



Nordmenn bestemmer
Nå er det opp til nordmenn å bestemme hvilken av naturskattene som skal være med og selge den australske vinen. Lindeman´s har opprettet en egen nettside der publikum inviteres til å avgi sin stemme på destinasjonen som er sin Norgesfavoritt. Er det Trollstigen, Kjerag eller Trolltunga som skal få nordmenn til å smake australsk rosévin det kommende året?

–Norge har så mange utrolig vakre og spennende steder at det å velge blir et luksusproblem, og det blir spennende å se hvilket sted som blir valgt, sier Juvet.  
Vinmonopolets statistikk for mars 2012 viser nesten en dobling i salg av rosévin sammenlignet med samme måned i fjor. Samtidig er det en beskjeden, men positiv, økning i salget av australsk vin. 
– Samtidig som rosévin øker i popularitet blant nordmenn, er det spennende tider for australsk vin, ettersom vi opplever økt interesse og etterspørsel. Mye av dette er sannsynligvis et direkte resultat av at nordmenn i enda større grad er bereiste utover Europa. Dermed utvides horisonten, også når vi handler på vinmonopolet, sier Juvet. 


 

Teaser:

Kjerag, Trolltunga og Trollstigen konkurrerer om å være hovedmotiv når australske Lindeman's markedsfører sin rosévin. Nordmenn inviteres nå til å stemme frem sin favoritt.

Main Image:
Thumbnail Image:
Main Image Credit:
Hvilken naturperle bør selge Rosévinen fra Lindeman's?
Powered by Labrador CMS