TENKTE NYTT:
TENKTE NYTT:

Flyttet inn på hotell

I tøffe tider gjelder det å tenke nytt. Det har definitivt Oslo-hotellet Quality Hotel 33 gjort. Siden i fjor høst har de derfor vært vertskap for den norske trafikkskole start-upen Kör. Nå hylles samarbeidet av Choice-sjefen.

Publisert Sist oppdatert

Det nystartede selskapet har hovedkontoret sitt på hotellet og bruker hotellets fasiliteter både for å skape en god arbeidsplass og å kunne tilby de beste skoleopplevelsene. Selvsagt med smittevernvennlige rammer nå for tiden.

– I disse dager er det viktig å tenke nytt i vår bransje, da Kör kom med sitt forslag om å flytte inn så var det enkelt «å swipe til høyre» for oss. Vi får liv på hotellet, vi får besøkende, vi kan bidra til en norsk start-up og de lærer et og annet om service fra oss, sier Annelie Tell, den offensive hotelldirektøren på Quality Hotell 33.

Hotell er perfekt

– For oss var det en no brainer, vi tenker at hoteller er den perfekte plassen for oss med tanke på fasiliteter. Vi får kontor, vi får tilgang til møte- og konferanserom som vi kan bruke som klasserom på kveldene ved behov, det er parkeringsmuligheter og alltid fantastisk frokost og lunsj om vi ønsker det. Legg til at Quality Hotel 33 har en fantastisk beliggenhet, med trafikkstasjonen som nærmeste nabo, så kunne det ikke blitt bedre. I tillegg er det fint å vite at vi bidrar til en bransje som står mitt hjerte nær i en vanskelig tid, sier Pouria Ruhi, gründer av Kör.

Store ambisjoner

Årvåkne lesere drar kanskje kjensel på Ruhi, som tidligere har hatt flere roller i Choice-systemet, blant annet som PR- og kommunikasjonssjef for Comfort-kjeden.

Kör har store ambisjoner om å vokse lokalt og nasjonalt, og hotellkontor er en naturlig del av vekststrategien.

– Da vi markedsfører oss til en hel by, og har digitalisert så mange deler av kundereisen, er vi ikke avhengig av å ha lokaler på gateplan, slik som "A4-kjøreskolen" normalt har hatt. Derfor ønsker vi å flytte inn på flere hoteller når vi vokser, da vet vi at vi får tilgang til moderne fasiliteter, elevene vil bli godt mottatt når de kommer på besøk og vi vet at vi blir tatt godt vare på, avslutter Ruhi.

Hylles av Silseth

Samarbeidet har ikke gått upaktet hen i Nordic Choice-systemet. Administrerende direktør Torgeir Silseth sier det er gledelig å se at hotellene brukes på nye måter - midt i den enorme krisen bransjen står i.

– Noe av det som har vært gledelig i denne pandemien, er hvordan etablerte tanker om hva et hotell er og hvordan det brukes er blitt utfordret. Vi har i flere år jobbet med å vise våre nabolag at hotellene er til for dem, ikke bare for tilreisende. Gjennom den tankegangen har vi fått samarbeid som speed-friending, klesbyttemarkeder, golfsimulatorer, padel-baner og ikke minst kontorhotellrom. Det er i tillegg god ressursbruk at lokalene våre kan brukes hele døgnet, så all ære til Kör for en innovativ og spennende tilnærming til en etablert bransje, sier Torgeir Silseth til Hotellmagasinet.no