Nordic Choice dropper TV-porno
Nordic Choice har innført nye, etiske regler som både betyr nulltoleranse ved mistanke om prostitusjon ved hotellene, og null porno via hotellenes tv-apparater.
De nye reglene trer i kraft med umiddelbar virksomhet.
Siden 2008 har Nordic Choice Hotels vært signaturpartner til UNICEF, og i fjor stemte 2500 av selskapets ansatte frem prosjektet "Free to grow" som selskapets satsingsområde. Prosjektet skal fokusere på å beskytte barn som er utsatt for menneskehandel og spesielt barn som er utsatt for seksuell utnyttelse og misbruk.
- 1.2 millioner barn er årlig ofre for menneskehandel. 70% av disse blir seksuelt utnyttet. Barn blir solgt både til prostitusjon og til pornoindustrien. Gjennom “Free to grow”, og våre nye etiske retningslinjer, ønsker vi som selskap å bidra til den viktige jobben UNICEF gjør for å bekjempe dette problemet, sier Hedda Skaug, HR & CR manager i Nordic Choice, i en pressemelding.
Gjennom sine nye etiske regler har hotellkjeden innført nulltoleranse ved mistanke om prostitusjon ved hotellene, og i arbeidet med de nye retningslinjene ble det også bestemt å fjerne tilbudet av pornofilmer fra hotellets tv-apparater.
- Vi mener det er en naturlig del av vårt samfunnsansvar å ikke støtte en bransje som bidrar til trafficking eller annen form for menneskehandel, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør Nordic Choice Hotels.
