Kan gå til topps i Sverige

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

SALMA er nominert til Årets Produkt i Sverige.

Den svenske Dagligvarugalan har nominert SALMA til Årets Produkt, og 12. september blir det klart om den norske laksen går helt til topps i den harde konkurransen.

Siden lanseringen i Sverige i 2009 har SALMA åpnet for en ny sjømatkategori i en tøff og prispresset laksebransje. Produktet har god vekst i Sverige, og står for rundt ti prosent av totalt salg.

Bak nominasjonen står en jury fra dagligvarebransjens egne representanter. Kåringen skjer under en stor galla den 12. september i Stockholm, og SALMA konkurrerer mot svensk rapsgris og Pick och mix, Salladsbaren.

- Som første aktør i Sverige har Salma introdusert fersk og ferdigfiletert laks, og folk stoler på kvaliteten når de skal spise laksen ente rå, kokt, grillet, stekt eller gravet. Kundene liker at Salma er enkel å håndtere og at de vet eksakt når fisken ble tatt opp av havet, sier Johan Gref, markedsdirektør for Salma Sverige, i en pressemelding.

Svenskene setter pris på at det oppgis både slakte- og holdbarhetsdato på fisken. Det er et stort pluss og unikt i svensk sammenheng, fordi det ikke er krav om slik merking i Sverige. Dermed kan svenske forbrukere trygt spise Salma rå gjennom hele holdbarhetstiden som er ti dager.

Kriteriene for Årets Produkt er at varen skal ha utmerket seg innen salg, utvikling eller forbedringer som gir fordeler for butikken og som er nyttig for forbrukerne. Jyruen skal vurdere produktets salgsutvikling, innovasjon og utvikling av sortiment eller metoder som er forbrukervennlige og tilfører verdi. Produktet skal også gi merverdi til butikken.

Salma hentes opp av sjøen og er ferdig filetert i pakken i løpet av maks fire timer. Den fåes kjøpt i både back- og belly loins, i tillegg til en 140 grams variant tilpasset enehusholdninger og Salma Cubes. Fisken kan spises rå eller tilberedes.

Teaser:

SALMA er nominert til Årets Produkt i Sverige.

Main Image:
Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS