Tyven bretter seg ut på nett

THE THIEF åpner hele hotellet og nabolaget Tjuvholmen for 360-graders visning på nett.

Publisert Sist oppdatert

- Flere bilder og mindre tekst. Det er trenden både i markedsføring og i sosiale medier. Spesielt i reiselivsbransjen.Våre gjester verdsetter at vi er åpne og ærlige. Derfor vil vi gå foran og gi dem

mulighet til å se seg om over alt på egenhånd, sier Jarle Moen, hotelldirektør ved THE THIEF.

Via hotellets hjemmeside og på www.thief360.com kan alle klikke seg igjennom lobbyen, hotellrom, suiter, restauranten, spaavdelingenn og sjekke utsikten fra taket.

 - En hotellopplevelse starter lenge før du ankommer resepsjonen. Med THIEF360 vil gjestene kunne skape seg et godt inntrykk av hva som venter dem på THE THIEF og Tjuvholmen. Forhåpentligvis vil det krible litt i magen av forventning, sier Moen.

Henter norsk teknologi fra eiendoms- og offshorebransjen 

THE THIEF samarbeider med norske Brick Visual. Teknologiselskapet leverer visualiseringsløsninger og 360-graders visninger til offshore- og eiendomsprosjekter over hele verden, blant annet nye World Trade Center i New York.

 - Boligkjøpere forventer brukervennlige nettvisninger. Vi ser oss rundt i nye byer med Google Street View. Det er bare et tidsspørsmål før alle reisende forventer det samme også inne i hotellene. Så vidt jeg vet er dette verdens første 360-graders visning av hele hotellet, sier Remi Aleksander Johnsen, administrerende direktør i Brick Visual.

636 bilder fra 60 punkter og orientering med mobil

Det er tatt over 636 bilder fra totalt 60 punkter på 23 lokasjoner. Bildene er satt sammen slik at brukerne enkelt kan manøvrere seg gjennom alle hotellets rom og suiter, via en gang til THIEF SPA og tre ulike steder på Tjuvholmen. Det er utviklet en egen løsning for mobil og nettbrett.