JUBLENDE GLAD: Direktør Atle Hovi i Beitostølen Resort har god grunn til å smile. Beitostølen opplever stort vekst..
JUBLENDE GLAD: Direktør Atle Hovi i Beitostølen Resort har god grunn til å smile. Beitostølen opplever stort vekst..

Omsetningsøkning på 19 prosent

Juli blir årets toppmåned på Beitostølen.

Publisert Sist oppdatert

– Så langt i år har vi en omsetningsøkning på 19 prosent, og nå går vi inn i sommeren med høy trafikk. Juli har blitt årets toppmåned, fastslår direktør Atle Hovi i Beitostølen Resort i en pressemelding.

– Folk vil til fjells også sommertid, og det er jo egentlig ikke så rart, med de områdene vi har rundt oss på Beitostølen. Her kan du rusle langs turstier av alle lengder og varianter, Valdresflye og hele Jotunheimen som fasinerer mange, og vi har ikke minst mange aktivitets- og opplevelsestilbud for både store og små. Det er fantastisk at vi i Norge har disse naturskapte attraksjonene, som vi kan høste fruktene av, og som ligger der til evig tid. legger han til.

VELKOMMEN: Det er bra trøkk på Radisson Blu Beitostølen. Snart åpnes ny restaurant og bad i nybygde Riddergarden i sentrum.
VELKOMMEN: Det er bra trøkk på Radisson Blu Beitostølen. Snart åpnes ny restaurant og bad i nybygde Riddergarden i sentrum.

Fra New York til Beitostølen

Tross tøffe tider med økede kostnader og uroligheter i Europa, peker besøksindustrien og Atle Hovi likevel på positive og gledelige utviklingstrekk.

– At pensjonistene fikk et godt lønnsoppgjør, var veldig gledelig. Det var gode nyheter både for pensjonistene og for oss. Mange pensjonister reiser i midtuke-perioder, og er svært gode kunder.

– Hva med valutasituasjonen?

– Den er naturlig nok veldig positiv for oss når vi snakker utenlandsturisme. Euro- og dollarturister får mye for pengene nå, for ikke å snakke om danskene, som får 160 norske for 100 danske. Det er bra deal! Et illustrerende eksempel er at vi hadde et par fra New York som sjekket inn hos oss på Radisson Blu Beitostølen nylig. New York til Beitostølen. Det er både avstander og fargerike kontraster. New York med sine 8,4 millioner innbyggere versus Beitostølens 374 fastboende.

ÅPNER SNART: Lørdag 1. juli åpner den italienske restauranten Casa Montagna i det nye Riddergaarden-bygget i sentrum. Restauranten ligger nederst til høyre på bildet, og spa-anlegget Ridderbadet, som også åpner 1. juli, ligger øverst til venstre i bygget. Bygget har en kostand på over 1 milliard kroner.
ÅPNER SNART: Lørdag 1. juli åpner den italienske restauranten Casa Montagna i det nye Riddergaarden-bygget i sentrum. Restauranten ligger nederst til høyre på bildet, og spa-anlegget Ridderbadet, som også åpner 1. juli, ligger øverst til venstre i bygget. Bygget har en kostand på over 1 milliard kroner.

Resorten har også flere nyheter for sommeren.

– Med vår nye 50-millioners heis i alpinanlegget, som vi åpnet i vinter, har vi Norges første sykkeltilpasset heis, der sykkelen festes på baksida av heisstolen ved påstigning. Vi åpner heisen 1. juli.

Kostnad over 1 milliard

– Men, det er ikke bare heisen som åpner 1. juli, det gjør også den nye og genuint italienske restauranten Casa Montagna på 450 kvadrat, i den nybygde Riddergaarden midt i sentrum av Beitostølen. 1. juli åpner også spa-anlegget Ridderbadet i samme bygg, med bassenger for både voksne og barn, du kan svømme innenfra og ut i fri luft, der du kan sitte med et glass bobler og boble bokstavelig talt under åpen himmel, i et utendørs boblebad. Dette blir ytterligere et trinn i Beitostølens attraksjonsrakett. Kostnad: Over 1 milliard kroner.

Sammen med 50 nye høykvalitets-leiligheter som vi har i utleie fra 1. juli, vil alt dette styrke vårt totale opplevelsesprodukt, og generere øket omsetning for hele besøksnæringa på Beitostølen.

Hovi mener det ikke er så dyrt med Norgesferie!

– Det kommer an på hva du sammenligner med. Hos oss kan en familie bo en hel uke i hytte for under 10.000 kroner i fellesferien. Det blir 1.429 kroner døgnet, så mulighetene er både gode og varierte, alt etter hva man ønsker. At det er dyrt å feriere i Norge er derfor mere en myte enn virkelighet. Man bestemmer selv standard og pris, sier Atle Hovi, som snart har 3.000 kommersielle senger å fylle hver eneste dag.

Powered by Labrador CMS