Ny trio til Solera

Heidi Hiorth Wollmann, Martin Eide-Pettersen og Monika Tomter går til Solera. Samtlige tre blir nye brand managere.

Publisert Sist oppdatert

Heidi Hiorth (t.v.) kommer fra L’Oréal-systemet og er ny Brand Manager i Multibev. Monika Tomter (t.h.) kommer fra Vinmonopolet og har startet i Soleras nyetablerte produkt- og innovasjonsselskap Urban Beverages. Martin Eide-Pettersen styrker laget i Stenberg & Blom.

Heidi Hiorth Wollmann er utdannet diplommarkedsfører fra BI. Hun har jobbet som Brand Manager for Voss Water ASA i USA og som informasjonsansvarlig i Harald A. Møller AS. De siste årene har hun jobbet i L'Orèal, som selger for Redken, salgssjef for L’Oréal Professionnel og som for Commercial and Education Director i Matrix.

– Multibev er et spennende firma, som vokser i god takt sammen med sine sterke merkevarer og sin erfaring på markedet. Jeg ser frem til å komme inn i et dynamisk team med fremoverlente og dyktige kollegaer. Sammen med dem gleder jeg meg til å ta fatt på oppgaven med å utvikle Multibev og deres merkevarer videre, sier Heidi.

Martin Eide-Pettersen er utdannet siviløkonom fra BI Sandvika. Han har 10 års erfaring fra importsiden hos ledende aktører i bransjen som Bacardi, Altia og Arcus. Martin har jobbet med store internasjonale merkevarer som Bacardi, Martini, Bombay Sapphire og Jack Daniel´s. Han har lang erfaring som Brand Manager, i tillegg har han også jobbet med økonomi og logistikk.

– Etter mange år innen brennevin ser jeg frem til nye utfordringer med vin som hovedfokus. Jeg er takknemlig for den muligheten Solera og Stenberg & Blom har gitt meg, hvor jeg kan kombinere jobb med en stor personlig interesse. Dette motiverer meg, sier Martin.

Monika Tomter har bred erfaring med produktutvikling, merkevareledelse og kategoristyring fra ulike bransjer. Hun har bakgrunn som produktsjef i Fjordland, og kommer nå sist fra Vinmonopolet. Monika er utdannet Sivilmarkedsfører, og har en Bachelorgrad i ernæring. Hun har i senere tid tatt WSET advanced, for å bygge en sterkere vinkompetanse.

– Jeg er veldig glad for å bli en del av Solera-familien. Ekstra morsomt er det å få være på teamet til Michelle Hoad Vik, som leder Soleras satsning på egne merkevarer gjennom produktuviklings- og innovasjonsprosjekter. Det er stort å skulle reise nye grunnpilarer, og jeg er trygg på at jeg går en utfordrende, spennende og svært morsom tid i møte, sier Monika.

Powered by Labrador CMS