AccorHotels nye flaggskip

AccorHotels nye flaggskip

AccorHotels åpnet nylig sitt nye Novotel Canary Wharf i London. 313 rom, egen grønnsakshage og honningproduserende bier med byens beste utsikt, er noe av det man får for 1 milliard kroner.

RUVER: Nye Novotel Canary Wharf har kostet AccorHotels omlag 1 millard kroner.
RUVER: Nye Novotel Canary Wharf har kostet AccorHotels omlag 1 millard kroner. Foto: ABACApress/Didier Delmas

Hotellet ligger nemlig i en av de høyeste bygningene i området, en 127 meter høy skyskraper med 39 etasjer. Prosjektet har kostet AccorHotels omlag 1 milliard kroner.

Canary Wharf har 150 ansatte, 313 rom, inkludert 26 suiter, og tilbyr ni møterom. Hotellet har også et moderne treningsstudio, svømmebasseng og badstue, og gratis Wi-Fi i hele anlegget. Hotellets restaurant, Bokan, med restaurant, bar og takterrasse over tre etasjer, er med sin utrolige 360 graders panoramautsikt fra 37., 38. og 39. etasje et reisemål i seg selv.

Bærekraft

I samsvar med AccorHotels bærekraftprogram PLANET21, blir hotellet det første i Storbritannia som har en egen grønnsakhage. På takterrassen i 39. etasje er det også bikuber som produserer honning til hotellets gjester. I PLANET21 har AccorHotels satt seg som mål å bygge 1000 grønnsakhager på sine hoteller innen 2020. Novotel Canary Wharf har også som målsetting å oppnå vurderingen «utmerket» i den verdensledende bærekraftmålingen BREEAM, som bl.a. vurderer bærekraft innen store byggeprosjekter og infrastruktur.

Hårete mål

– Novotel Canary Wharf har som mål å bli det mest populære reisemålet i Londons forretningsdistrikt Canary Wharf. Hotellet er et lysende eksempel på vår ambisjon om å skape et innovativt, bærekraftig og gjestfritt produkt som henvender seg til både overnattingsgjester og lokalbefolkningen, sier Thomas Dubaere, Managing Director for AccorHotels i Storbritannia og Irland.

– London er en av våre største destinasjoner for forretningsreisende og ferierende gjester fra Norden. Derfor er vi glade for å kunne tilby gjestene våre et nytt, innovativt og bærekraftig AccorHotels i den britiske hovedstaden, sier Jan Birkelund, VP Sales & Distribution Skandinavia og Finland.

Scandic med Funkis-takeover

I forbindelse med FNs internasjonale dag for funksjonshemmede, gjentok Scandic Hotels fjorårets suksess med «Funkis takeover». Fem mennesker med nedsatt funksjonsevne overtok stillinger på Scandic Ørnen og Scandic Flesland Airport for én dag. Målet er å sette søkelys på mangfold og bidra til et mer inkluderende arbeidsliv. Les hele saken

Til toppen