Jørgen Holte er meget godt fornøyd med de de første seks månedene på Radisson RED Økern.

Knallsterk åpning av fersk hotelldirektør

Måtte tenke nytt i rekrutteringsprosessen.

Publisert Sist oppdatert

- Det har vært litt av en reise, og tiden har gått veldig fort: 30. juni overtok vi bygget, og 15. juli åpnet hotellet. Jeg visste ikke hva jeg gikk til og hadde heller ingen anelse om hvor tøft dette skulle bli. Men det har vært utrolig gøy. Nå er jeg glad det er jul, og jeg skal unne meg litt ferie, sier hotelldirektør på Radisson RED Oslo Økern, Jørgen Holte, til Hotellmagasinet.no.

33-åringen fra Groruddalen i Oslo hadde sju års erfaring fra ulike roller i Radisson-systemet – men ikke fra hotelldrift før han takket ja til jobben som direktør-jobben.

Truffet godt med konseptet

Hotellet Radisson RED Økern driftes av Norlandia Hotel Group som et franchise-hotell i Radisson Hotel Group. Hotellet har 204 rom.

- Jeg er veldig takknemlig for den muligheten jeg ble gitt av Norlandia Hotel Group, som valgte å satse på meg. Jeg ser for meg mange år i denne bransjen og har allerede lært enormt mye. Men det hadde ikke vært mulig å få til dette uten alle de dyktige ansatte på hotellet, sier Holte.

Hotelldirektør Holte skryter av sine ansatte på hotellet. Bildet er tatt fra takterrassen på Økern.

Radisson RED-brandet er nytt i Norge og finnes i dag på Gardermoen og på Økern.

Beliggenheten på Oslos østkant er ikke noe å klage over: På Økern jobber og bor det nærmere 20 000 mennesker, og både hotellets restaurant og bar med takterrasse er blitt svært godt mottatt av de som bor og jobber i området.

Som nærmeste nabo bor det 2000 mennesker fordelt på sju boligblokker og nærmere 3000 arbeidsplasser på Økern Portal.

Forretningsreisende, møter og konferanser har vært en slager de første seks månedene.

- Vi har kommet godt inn på markedet, og vi opplevede at gjestene raskt ønsket å bo hos oss. Vi er veldig godt fornøyde med besøkstallet. Det er spesielt hyggelig at det er mange som har gjennomført møter og ulike arrangementer hos oss, både fra forretningsmarkedet og privat. Lokalene i toppetasjen med møterom, bar og uteservering har vært spesielt populær hvor det ofte er fult hus. Mange lokale velger også å legge frokosten til oss i helgene. Konseptet RED har truffet godt, forteller Holte.

Hentet ansatte fra ulike bransjer

- Vi skårer høyt på anmeldelser fra gjester, og oppnår nå – rett før jul – 9,1 av 10 mulige på Booking.com basert på 600 henvendelser. Det er veldig gode tall og noe vi som team er stolte over, legger han til.

Baren i hotellet på Økern med utgang takterrassen er svært populær blant gjester og lokalbefolkningen.

33-åringen måtte ta raske avgjørelser i rekrutteringsprosessen: Selv om de ønsket og fikk folk med erfaring – ville de også tenke nytt og annerledes. De endte med mange ulike kandidater fra andre bransjer i forskjellige posisjoner på hotellet.

- Dette har gjort noe med interaksjonen som vi tror er veldig riktig og godt tatt imot av gjestene. Vi hadde mange søkere og de aller fleste søkte på grunn av Radisson RED-konseptet, som er kult og annerledes. Det viktigste er å ha sultne ansatte som brenner for å yte god service. Jeg er heldig som har så mange dyktige ansatte, sier hotelldirektøren.

- For vår del ser det bra ut til litt ut på nyåret, men vi er som resten av bransjen spente på hva 1. kvartal bringer.

Powered by Labrador CMS