Norsk teknologinyvinning for restaurantbransjen:

FOODBACK-SJEF:
FOODBACK-SJEF:

Foodback skal forenkle

Ny portal samler påbudene og mulighetene smittevernstiltakene gir. – Målet er en vesentlig forenkling for både restaurantene og gjestene, samt å legge til rette for videre digital dialog også etter pandemien, sier Martin Jørgensen CEO i Foodback.

Publisert

Smittevernstiltak og smittesporing har på kort tid snudd opp ned på gjestedialogen ved norske serveringssteder.

- På kort tid har gjester blitt vant til å bruke digitale tjenester som bestilling via digitale selvbetjeningsportaler og digital registrering ved ankomst til serveringsstedet. Disse påbudene endrer samspillet mellom gjest og betjening, men gir også nye muligheter, sier Jørgensen.

Det norske teknologiselskapet Foodback tilbyr digitale løsninger for restauranter, ikke minst hotellkjedenes serveringssteder. I tillegg til enkel registrering og oversiktlig fremstilling av serveringsstedets tilbud, gir Foodback Portal gjestene mulighet til direktedialog med serveringsstedet, tilbakemelding på besøket samt tilgang til nyttig informasjon og eksterne lenker. Dette muliggjør en bedre digital kundedialog også etter pandemien svekker seg.

Unik mulighet

Jørgensen mener at ved rett utvikling kan de digitale påbudene gjester i dag møter skape varige endringer for bransjen.

- Så å si over natten har gjester måttet forholde seg til ny teknologi og blitt vant til nye digitale retningslinjer. Jeg tror markedet derfor er modent for en større teknologisk omstilling og Foodback Portal åpner opp for store muligheter hvor vesentlig forenkling av serveringsstedenes logistikk og kvalitetsheving av kundedialogen er nøkkelfaktorer, mener han.

Rent teknisk er portalen oversiktlig bygget opp og kundene kommer inn på den ved å skanne en QR-kode – som ved dagens gjesteregistrering eller bestilling. Dette betyr at antall steg kundene må ta blir færre, samtidig som mulighetene som tilbys blir langt større.

- Dette betyr ikke at jeg tror på heldigitalisering av serveringsbransjen, men jeg tror utviklingen kan føre til at personellet kan fokusere på det de er best på – være imøtekommende og yte personlig service. Så kan teknologien ta seg av alle formalia samt selve logistikken. Dette vil bedre kundeopplevelsen, være kostnadseffektivt samt forenkle arbeidshverdagen til personellet.

Foodback Portal tilbys i dag globalt og det er utviklet i tråd med strenge krav til GDPR- og personvernlovgivning. Tilgang til portalen er gratis for alle som abonnerer på Foodback, den er enkel å aktivere og kan tilpasses den enkeltes behov.

Om Foodback:

Foodback er en raskt voksende scale-up i foodtech-sektoren og leverer en unik feedback-løsning for å gjøre mat- og drikkebransjen datadrevet. Selskapet har godt fotfeste i Norden, og skalerer nå ut globalt. Foodback har også tilgjengeliggjort informasjon om korona-tiltak, sikkerhet og håndheving på egen side.