TALENT: Magnus Kalvøy har jobbet fem år som leder i Classic Norway Hotels. I mai neste år blir 30-åringen direktør for kjedens storsatsing - Henningsvær Bryggehotell i Lofoten.

Magnus (30) blir direktør for hotellkjedens storsatsing

– Jeg smiler hver gang jeg tenker på det, sier Magnus Kalvøy.

Publisert Sist oppdatert

Classic Norway Hotels:

  • Er en hotellkjeden bestående av 25 hoteller og rorbuer i Norge.
  • Kjeden ble etablert i 2003, og har kontor i Oslo og Molde.
  • Administrerende direktør er Stephen Meinich-Bache (fra 2020).

I mai neste år åpner Classic Norway Hotels Henningsvær Bryggehotell i Lofoten. Hotellperlen utvides fra dagens 30 rom til 69 etter utbyggingen. Tettstedet og fiskeværet er et av hotellkjedens største satsinger.

Direktør blir Magnus Kalvøy. 30-åringen fra Molde har en spennende bakgrunn: Elektroutdannelse fra videregående, og fagbrev som energimontør, forkurs på ingeniørstudiet og to år samfunnsøkonomi på Universitetet i Bergen.

Fem år i Classic Norway Hotels

– Det er tilfeldig at jeg havnet i hotellbransjen. Jeg har trivdes i alle jobber, men det er hotell og reiseliv som har trigget meg mest. Det er så levende og varierte arbeidsdager. Jeg elsker det! sier Kalvøy til Hotellmagasinet. 

STORSATSING: I mai neste år skal Henningsvær Bryggehotell med 60 rom stå klart. Beliggenheten er det ingenting å si på...

Han har jobbet fem år som leder i Classic Norway Hotels, men det hele startet med  sommerjobb i kjeden. Nå styrer han Finnøy Bryggehotell og Flatflesa Fyr på Sunnmøre. 

Førstnevnte har 50 rom. Fyret er beregnet mot high end-markedet hvor gjestene ofte kommer med privatfly og helikopter - og hvor det inntas nydelig sjømat og overnatter i fantastiske omgivelser. 

– Flatflesa er en liten plass og vi prøver å holde det veldig eksklusivt. Det er spesielt populært blant amerikanere og reisende fra Midtøsten, forteller han. 

EKSKLUSIVT: Flatflesa Fyr er svært populært blant amerikanere og gjester fra Midtøsten. Hit kommer gjerne folk med privatfly og helikopter, og det legges opp til uforglemmelige måltider.

Jobbet med struktur og arbeidsmiljø

På Finnøy ble det i fjor fastlandsforbindelse. Det har resultert i økning av i dagsbesøk. Kalvøy forteller at sommeren ser veldig bra ut.

– Vi er en veldig bra gjeng ved hotellet, og den faste staben på 15 økes til rundt 30 i sommer. Jeg har jobbet mye med struktur og arbeidsmiljø, og det har betalt seg. Den flinke staben på Finnøy Bryggehotell sørger for veldig gode tilbakemeldinger på produktet vi leverer. Beliggenheten og type hotell er helt unikt, og jeg gleder meg til å følge den videre utviklingen på Finnøy. Det er et eldorado, forteller han.

IDYLL: Finnøy Bryggehotell opplever en meget god sommer. Hotellet har 50 rom og ligger svært idyllisk til på Sunnmøre.

 I mai venter altså nye oppgaver.

– Jeg smiler hver gang jeg tenker på det, og det er få 30-åringer som får en sånn mulighet. Jeg ser fram til nye utfordringer. Henningsvær Bryggehotell er et prestisjeprosjekt, så det blir viktig å sette standarden høyt, sier Magnus Kalvøy.

Powered by Labrador CMS