IDYLL: Molde Fjordhotell ligger feiende flott til , og er en av flere i Classic-kjeden som har gjennomgått renovering og påkostet mange millioner kroner.

– Potensialet er en dobling av antall overnattingssteder

Classic Norway Hotels på offensiven.

Publisert Sist oppdatert

– Det er åpenbart en del hull i kartet til Classic Norway Hotels med byer og steder vi kan vokse – men det viktigste er å ha produkter som passer inn i porteføljen. Vi har flere planer om oppgraderinger, utvidelser og andre kjøp i kikkerten, men foreløpig er det kun på tegnebrettet, sier adm.dir. i Classic Norway Hotels, Stephen Menich-Bache (49), til Hotellmagasinet.

Classic Norway Hotels:

  • Er en hotellkjeden bestående av 25 hoteller og rorbuer i Norge.
  • Kjeden ble etablert i 2003, og har kontor i Oslo og Molde.
  • Administrerende direktør er Stephen Meinich-Bache (fra 2020).

Hotellkjeden er offensive, og eier nå 25 hoteller og rorbuer i Norge. Det har ikke skortet på investeringer den siste tiden.

Se bare:

· Overtok Stranda Hotell 1.juni. Her skal det renoveres for flere titalls millioner kroner

· Snart åpner nyrenoverte Henningsvær Hotell med åtte nye bygg. Total kostnadsramme rundt 170 millioner

· Molde Fjordhotell er pusset opp for flere titalls millioner

· Hustadvika Havhotell utenfor Molde er renovert for rundt ti millioner

· Aksjemøllen på Lillehammer ble renovert for rundt 20 millioner

· I løpet av et par år starter byggingen av Håholmen Landskapshotell til flere hundre millioner

– Hvordan finansierer dere alt dette, Stephen?

– Fordelingen er enkel og oversiktlig: Noe er bruk av egenkapital, på enkelte prosjekter samarbeider vi med huseier og fordeler kostnadene – resten er banklån. Classic Norway Hotels er en solid virksomhet som har drevet lønnsomt over tid. Det er noe vi skal fortsette med. Samtidig må vi forvalte eiendommene på en god måte og sikre en langsiktig og god vekst for konsernet. Å bruke penger på oppgraderinger og utvidelser er helt nødvendig for å sette standarden for Classic Norway Hotels. Utvidelse kan ofte være lønnsomt, sier han.

Han fortsetter:

– Vi skal vokse med rundt to anlegg i året. Men potensialet på sikt er en dobling av antall overnattingssteder.

Meinich-Bache kom inn i kjeden i 2020. Siden har det skjedd mye.

– Det er ingen voldsom vekst i nye hotellanlegg rundt om i Norge med unntak i og rundt byene. Veksten i utenlandstrafikken er god - og vi er blitt gode på våre type prosjekter. Der skal vi fortsette å gjøre en skikkelig jobb – men har ingen interesse av å gå i næringen til de store kjedene, sier Stephen Meinich-Bache.

Powered by Labrador CMS