VisitNorway.com kåret til årets nettsted

Publisert Sist oppdatert

VisitNorway.com er den naturlige inngangsporten til Norge for turister som vurderer å reise i Norge. Nettstedet VisitNorway.com skal selge Norge som reisemål og skape positive assosiasjoner.

- Det er svært gledelig med prisene for ”Årets nettsted” og ”Merket for god design”, sier Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

VisitNorway.com blir blant annet berømmet for brukervennlighet, tydelig navigasjon, god billedbruk, logisk kategorisering, stram og formsikker design og tilrettelegging for søkemotorer.

Et brukervennlig nettsted
Kommunikasjonsforeningens jury fremhever nettstedets brukervennlighet. Tydelige navn på innganger som gjenbrukes på undersider, lar brukerne tilnærme seg stoffet slik de selv foretrekker og gjør det lettere å navigere. Den oversiktlige forsiden med inspirerende bilder og kart over populære områder, inviterer brukerne til å utforske Norge. Juryen vektlegger at vinneren har gjort en svært god jobb med å legge til rette for synlighet for eksterne søkemotorer.

Formsikker design
Til tross for den enorme informasjonsmengden fremstår nettstedet som svært brukervennlig og oversiktig. Juryen til Norsk Design fremhever en tydelig, trygg og god navigasjon med emnekart. Juryen berømmer særs god bruk av bilder, noe de mener er en sjeldenhet blant nettsteder. VisitNorway.com er en balansert, fin og vellykket nettløsning.

- Vi har en omfattende satsing på internett i vår markedskommunikasjon, og slike utmerkelser er både hyggelige og nyttige, sier Tuftin.

Utviklingen av VisitNorway.com
Reiselivsavdelingen i Innovasjon Norge startet arbeidet med den nye versjonen av Visitnorway.com vinteren 2007, og lanseringen startet sommeren 2008. I løpet av høsten 2008 ble alle de 12 versjonene av nettstedet lansert.

Utviklingen har skjedd i tett samarbeid mellom Innovasjon Norge, reiselivsnæringen og Making Waves.

Thumbnail Image: