Ønsker felles markedsføring og bedre service

Publisert Sist oppdatert

Bransjen ønsker også at internasjonal markedsføring skal få førsteprioritet fra Innovasjon Norge. Nesten 60 prosent mener dette, mens 25 prosent vil ha hovedfokus på produktutvikling i Norge.

- På spørsmål om hva som er det viktigste norsk reiselivsbransjen må bli bedre på, kommer felles markedsføring og bedre service- og kundebehandling høyest på listen, sier generalsekretær Ingunn hofseth i HSMAI Norge, i en pressemelding. Hun leder reiselivsorganisasjonen som teller 1.500 medlemmer innen norsk reiseliv.

- Dette er en temperaturmåling blant våre medlemmer - og signalene fra bransjen indikerer at det er et ønske om et samlet løft innenfor disse sentrale utfordringene for reiselivet, sier Ingunn Hofseth. Hun presenterte disse tallene på konferansen HSMAI Reiselivsdagen 2005 i Oslo tirsdag 27. september.

Her er tallene fra undersøkelsen:

Hva er det viktigste norsk reiselivsbransjen må bli bedre på?
Felles markedsføring 31,9 %
Bedre service - og kundebehandling 30,3 %
Mer tilrettelagte opplevelser 15,9 %
Lavere priser/kostnader: 9,0 %
Ta i bruk naturen i langt større grad: 6,3 %
Satse mer på by-destinasjoner: 3,6 %
Annet: 3,1 %
 
Hva synes du om Innovasjon Norge må prioritere høyest:
Internasjonal markedsføring: 58,7 %
Produktuvikling i Norge: 24,4 %
Lønnsomheten i norsk reiselivsnæring: 16,9 %
Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS