Nordens mest besøkte hotellnettsted relanseres

Publisert Sist oppdatert
Hotellkjeden Scandic har det mest besøkte hotellnettstedet i Norden, med rundt 8,6 millioner besøkere årlig*. Til tross for at internettbestillinger øker med over 50% hvert år, er andelen fortsatt relativt begrenset, med kun 10% av den totale omsetningen. For å få fart på internettbestillingene, relanserer nå hotellkjeden nettstedet sitt med forenklet funksjonalitet og med fokus på relevant og reiserelatert informasjon. Målet er å øke andelen internettbestillinger til 30% innen 2011.

«Vi har i første omgang fokusert på å forenkle bestillingene for forretningsreisende ved å forkorte bestillingsprosessen betraktelig,» sier Johan Michelson, Markedsdirektør hos Scandic. «Nettstedet er den desidert viktigste markedsførings- og bestillingskanalen for oss, ettersom vi raskt kan kommunisere med gjestene våre, samtidig som det er kostnadseffektivt,» fortsetter han.

En annen tydelig forbedring er informasjonen om Scandic, som henvender seg til gjester, andre hotellinteressenter, investorer, studenter og journalister som ønsker mer informasjon om selve selskapet.

«Siden atskillelsen fra Hilton for snart et år siden har etterspørselen etter informasjon om Scandic økt betraktelig, ikke minst fordi vi er i en kraftig ekspansjonsfase,» avslutter Johan Michelson.

Nye nettadresser:
http://www.scandichotels.com/ /se /no /dk /fi

* Ifølge BDRC Nordic Business Guest Survey 2007 «Hotel Websites Visited in Last 12 Months
Thumbnail Image: