Blir ny Umoe-direktør

Umoe Restaurants har ansatt Kenneth Tjønndal Pettersen (43) som ny kommunikasjonsdirektør.

Publisert

Han går inn i konsernledergruppen og vil ha det overordnede ansvaret for utvikling og implementering av konsernets kommunikasjonsstrategi.

– Vi ønsker å styrke vår synlighet og kjennskap i markedet, øke fokuset på samfunnsansvar og utvikle vår internkommunikasjon i tråd med dette. Derfor var det riktig tidspunkt for å få denne rollen på plass. Jeg er sikker på at Kenneth kommer til å bli en verdifull ressurs i konsernledelsen og selskapet med sin brede og tunge erfaring, sier konsernsjef Sverre Helno.

Umoe Restaurants AS er Skandinavias ledende serveringskjede og driver blant annet veletablerte kjeder som Starbucks, Peppes Pizza, TGI Fridays, Blender og Burger King.

– Umoe Restaurants er et ambisiøst og solid selskap hvor jeg ser frem til å jobbe med sterke merkevarer som er en sentral del av hverdagen til veldig mange. Med rundt 400 serveringssteder og 9000 ansatte skapes det store verdier og vi er vi i en unik posisjon til å utgjøre en positiv forskjell i hverdagen til mange mennesker og det gleder jeg meg enormt til å vise verdien av, sier Kenneth Tjønndal Pettersen.

Kenneth Tjønndal Pettersen har en bred erfaring fra kommunikasjonsfaget hvor han siden 2010 har vært kommunikasjonsdirektør i Canal Digital. Før dette var han med på å etablere PR-byrået MSL i Norge, han har vært informasjonssjef for McCann, jobbet for Kavlikonsernet og Geelmuyden Kiese.

Kenneth tiltrer sin nye stilling 1. juni 2017.

Powered by Labrador CMS