Overtar Xanté-distribusjon

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

Altia Plc. har kjøpt det svenske selskapet The Xanté Company AB og likørvaremerket Xanté.  

Dette betyr at Interbev AS som er en del av Altia Corporation har overtatt distribusjonen av Xanté på det norske markedet.  Den konjakkbaserte pærelikøren Xanté er i dag etablert som et av de ledende varemerkene i Norden i markedet for premiumlikører. Xanté har en spesielt sterk posisjon innenfor travel retail markedet og oppkjøpet av Xanté passer godt inn i Altias internasjonale strategi. Det var Maxxium som tidligere var distributør av Xanté i Norge.

 

Xanté er en harmonisk blanding av belgiske pærer og utvalgte konjakksorter. Drikken er basert på konjakk, som lagres i fire år på franske eikefat. Fatene gir Xanté en dyp farge av bernstein og krydret vaniljesmak. Xanté består kun av naturlige ingredienser og har et sukkerinnhold på bare 17 %.

 

- Interbev er både stolte og glade over å overta distribusjonen av Xanté på det norske markedet og vi ser store muligheter til å videreutvikle varemerket ytterligere. Xanté har opparbeidet seg en sterk posisjon og passer godt inn i vår strategi om å tilby norske forbrukere spennende internasjonale merkevarer basert på nye trender, sier markedssjef Dimitri Oetiker i Interbev AS, som foruten Xanté også er distributør av kjente merkevarer som Koskenkorva vodka, Renault Cognac, O.P. Anderson akevitt, Chill Out Wines, Jack Daniels og San Pellegrino. 

Teaser:

Altia Plc. har kjøpt det svenske selskapet The Xanté Company AB og likørvaremerket Xanté.  

Main Image:
Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS