
Ny direktør for to Radisson-hoteller i Oslo
Jørgen Holte føler han er et levende bevis på mulighetene som finnes i Radisson Hotel Group. Nå tar han fatt på rollen som Cluster General Manager for både Radisson Blu Scandinavia Hotel og nye Radisson RED Oslo City Center, som åpner i juli.

Jørgen Holte har jobbet i Radisson Hotel Group siden 2015 og kommer fra rollen som hotelldirektør ved Radisson RED Oslo Økern.
– Jeg er på en måte hjemme igjen, sier Jørgen Holte til Hotellmagasinet når vi møter den ferske hotelldirektøren på Radisson Blu Scandinavia Hotel.
36-åringen har tidligere vært salgsdirektør på hotellet og innrømmer at han alltid drømte om å sitte i hotelldirektørens stol. Nå har han fått to hoteller i samme by.
– Det er et privilegium å arve et hotell som dette. Jeg har lært mye av de tidligere hotelldirektørene, som har bygget dette produktet over tid, sier Holte stolt om den nye arbeidsplassen han skal lede.
– Jeg kjenner selskapet godt etter mange år i forskjellige roller. Radisson Blu Scandinavia er et flaggskip i Oslo, og jeg gleder meg enormt til fortsettelsen.
Når vi møter direktøren og tobarnsfaren, er han inne i sin fjerde dag i rollen.
– Hver dag ser jeg tydeligere hvor solid denne organisasjonen er. Servicen ligger utenpå drakten. Jeg møter medarbeidere som har jobbet her i 40 år. Det tyder på at det er en bra arbeidsplass og jeg er motivert til å steppe opp for å opprettholde den gode driftskulturen på huset.

RED på agendaen
Jørgen Holte var med på åpningen av Radisson RED Oslo Økern. Der jobbet han som hotelldirektør i tre år. Denne sommeren åpner det tredje Radisson RED-hotellet i Norge.
– RED er et helt fantastisk produkt, som vil passe ypperlig i Oslo sentrum. Det blir fantastisk å åpne dørene til Radisson RED Oslo City sammen med hotellsjefen og resten av teamet, sier Holte og avslører at de snart vil avsløre hvem som har fått rollen.
Holte understreker at selv om han blir direktør for to hoteller, vil den nye hotellsjefen få mye ansvar i den daglige driften av RED-hotellet i Oslo sentrum.
– Rollen er en del av hvordan Radisson jobber med å utvikle talenter i denne bransjen, sier han om hotellsjef-jobben på Radisson RED Oslo City.

Helt ny rolle
Norlandia eier franchise-hotellet Jørgen Holte kommer fra på Økern og han er stolt over produktet de har bygget opp sammen.
– Jeg setter veldig pris på hvor støttende Norlandia var i beslutningen min om å flytte tilbake til Scandinavia og RED Oslo City, sier Holte om sin tidligere arbeidsgiver.
– Like mye takker jeg dem for at jeg fikk muligheten til å åpne hotellet på Økern. Vi la ned mange timer og jeg hadde med meg en erfaren ledergruppe i prosessen. Det sørget for at vi ble veldig gode på driften der oppe og fikk tilbakemeldinger fra gjestene som var helt enestående.
– Jeg blir glad av å tenke på tålmodigheten de viste meg da jeg tok på meg en helt ny rolle. Jeg føler det har gjort meg mer ydmyk som leder. Døren min er alltid åpen.
Tar på seg gjesterollen
Radisson Hotel Group har bygget opp en rekke merkevarer som er kjente globalt. Da kommer det en rekke krav til service og gjesteopplevelsen på de forskjellige hotellkjedene, som stadig vokser seg større.
Fra RED Økern med 204 hotellrom til Blu Scandinavia med 499 rom, mer enn dobler kapasiteten og størrelsen på jobben seg for Holte. Men han vet at han kan ta med seg mye fra sine tidligere erfaringer som salgsdirektør og hotelldirektør.
– Man lærer seg å leve som gjesten. Spesielt når du åpner et hotell må du ta på deg gjesterollen og finne ut om det du gjør er riktig eller ikke, sier han.
– Jeg er oppdratt etter Radisson-skolen, men du kan aldri forberede deg 100 prosent på hva som skjer i hotellbransjen. Her er det noe nytt hver eneste dag. Men det er en arena som byr på mange muligheter.
– Selv er jeg et levende bevis på at arenaen for å ta steg internt i Radisson er til stede. Jeg har fått fantastisk oppfølging hele veien. Steg for steg har jeg utviklet meg sammen med hotellkjeden, som er flinke på talentutvikling.
