Spesiallaget for Coca-Cola

Det tradisjonsrike selskapet Riedel overrasker stort når selskapet lanserer sitt nyeste glass – beregnet på Coca-Cola.

Publisert Sist oppdatert

Riedel lanserer i disse dager nyheten om at familiebedriften, med aner tilbake til 1678 da første generasjon Riedel ble født, har utviklet et glass for å bringe frem smaken av Coca-Cola på best mulig måte. Dette er det første glasset Riedel lager som ikke er for vin, øl eller sterkere drikkevarer. Det var tiende generasjons Riedel-sjef, Georg Riedel, som tok turen til drikkevaregiganten i Atlanta tidlig i 2013. Der møtte han personer med inngående kunnskap om innholdet og smakene i Coca-Cola.

Eksperter gjennomførte tester på 18 ulike glassprototyper med ulik fasong og størrelse. Coca-Cola sine egne eksperter oppdaget da hvor mye de ulike glassfasongene har å si for opplevelsen av smaksbalansen i Coca-Cola. Smakspanelet valgte enstemmig glasset som fikk frem den beste totalopplevelsen av brusingen samt smaken av Coca-Cola. Formen på glasset er den samme som på Riedels kjente Sauvignon Blanc-glass. Riedel jobbet videre, for at glasset skulle rendyrke smaken av Coca-Cola enda mer i det glasset som nå blir lansert.

– Dette er en morsom nyhet for oss i Coca-Cola. Riedel er kjent for å designe glass som understreker smaken i ulike viner; de ser glass som instrumenter som kan levere optimale smaksopplevelser. Vi er mange som nå gleder oss til smaksopplevelsen av en kald Coca-Cola i det nye glasset de har designet, sier kommunikasjonsdirektør Stein Rømmerud i Coca-Cola Enterprises Norge.

I Norge vil det nye Riedel-glassene bli å finne hos Howard Kjøkkenskriveri i Oslo, samt alle Kitch´n butikkene i Norge fra mars måned.