Clarion åpner nytt kongresshotell i Malmö

Publisert Sist oppdatert

- Hotellet i Malmö er en strategisk viktig brikke i vår svenske satsning. Hotellet skal bli et knutepunkt for det nordiske markedet, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Choice Hotels Scandinavia.

Hotellet blir det tredje tilskuddet til Clarion-brandet denne våren, og er en av Choice og Petter Stordalens største satsninger.

- Mitt mål er å skape en levende møteplass der mennesker kan dele kunnskap, ideer og kulturopplevelser. Store kongresshoteller ligger ofte i utkanten. Vi ønsker å utvikle et hotell som er integrert i byens puls og som kan bidra til å sette et preg på Malmö, sier Katalin Paldeak, Brand direktør for Clarion Hotels Norden.

Anlegget kommer blant annet til å romme 375 hotellrom fordelt på 21 etasjer og en kongresshall med plass til 1500 personer samt fire konferanserom for opp til 400 personer, i tillegg til mindre grupperom. Hotellet blir en del av Malmös nye konserthall.

- Vi har jobbet hardt for å fullføre prosjektet med nytt kongressanlegg, konserthus og hotell i sentrale Malmö. At vi nå får dette på plass er av stor betydning ikke bare for Malmö, men for hele regionen. Vi er glade for å ha funnet en partner med så tydelige ambisjoner. Vi ser frem til å samarbeide med Clarion og Choice Hotels på det internasjonale og nasjonale markedet, sier turistdirektør i Malmö Lars Carmén.

Nylig fikk Clarion Hotels utmerkelsen Grand Travel Award som Sveriges beste hotellkjede.

Thumbnail Image: