Fra Scandic til Choice

Skifer Hotel på Oppdal skifter kjede og går fra Scandic til Choice.

Publisert Sist oppdatert

Da Quality Hotell Oppdal stengte dørene i 2013, forsvant også Quality ut av bygda etter mange år. Nå blir kjeden atter å finne i skibygda i Trøndelag, for Skifer Hotell forlater Scandic-kjeden etter bare et snaut år. Hotellet har siden starten i 2010 vært et selvstendig hotell, og hatt et light-samarbeid som partner med Rica og senere Scandic.

Nå velger hotelldriverne å inngå en franchiseavtale med Choice-kjeden som innebærer langt tettere bånd til kjeden, inkludert navneendring.

– Ja, heretter blir det Quality Hotel Skifer. Vi er i ferd med å henge opp skilt. Men på folkemunne blir det nok fortsatt Skifer Hotell slik som det fortsatt er Royal Garden i Trondheim, sier styreleder Øivind Carstens i Oppdal Hotelldrift, som er driftsselskapet ved Skifer Hotel, til lokalavisen OPP.

Fullverdig medlem

Han forteller at Skifer sto i valget mellom Scandic og Choice.

– Å være et partnerhotell er ikke forpliktende nok for noen av partene, vi må ta et steg videre og da må vi inn i en franchiseavtale. Vi tror Choice er den kjeden som kan tilføre oss mer trafikk, sier Carstens og peker på at Skifer Hotel nå blir et fullverdig medlem av kjeden og integrert i salgsarbeidet til Choice-kjeden.

– Dette skal gi oss økt trafikk, enkelt og grei. Det blir fortsatt rom for å gjøre mye lokalt, både med produkter og mat.  Vi skal ikke bli dårligere på service, mat, produkt eller event, snarere bedre. Vi har klart oss bra til nå, men tror vi blir mer synlige og mer offensive i markedet gjennom dette valget, sier Carstens.

Flaggskip

Som en del av Stordalens Choice-kjede, tror Carstens at Skifer Hotel og Oppdal får et løft.

– Vi blir et lite flaggskip på fjellet for Choice, akkurat som som Copperhill Lodge er i Åre.

– Vil kjedestyringen påvirke driften?

– Vi i Oppdal driver hotellet fortsatt, men vi må følge noen konsepter i kjeden. Gjestene vil ikke merke mye til dette, men det blir en shop i resepsjonen og satsinger som popcorn og softis til konferansegjester som har vist seg å være populært, sier Carstens som samtidig varsler at hotellet nå etablerer to fullverdige innganger etter flyttingen av E6. Det som før var baksiden, har nå blitt fronten mot nye E6.

 

Powered by Labrador CMS