FORNØYD: Elisabet Søyland, Director of Passion i Clarion Hotel er stolt over resultatet.
FORNØYD: Elisabet Søyland, Director of Passion i Clarion Hotel er stolt over resultatet. (Foto: Kristoffer Paldeak.)

Clarion gir de beste kundeopplevelsene

Den anerkjente prisutdelingen European Business Awards har kåret Clarion Hotel til Norges beste bedrift i kategorien Customer and Marketing Engagement.


Hvert år deler European Business Awards ut priser til de beste bedriftene i Europa. 120 000 bedrifter fra 33 land blir nøye vurdert, og ut fra disse kåres nasjonale vinnere. Clarion Hotel har vunnet prisen for Customer and Marketing Engagement. En kategori som hedrer de som best kan vise at bedriften leverer en innovativ og engasjerende kundeopplevelse. Clarion Hotel har over 4700 ansatte i fire land, Norge, Sverige, Danmark og Finland, og prisen blir mottatt på vegne av alle landene.

– Å vinne nasjonal pris i European Business Awards er en stor prestasjon, og Clarion Hotel har vist seg som en fremragende leder innen sitt felt. Med dette viser Clarion Hotel at de er gode på innovasjon, etikk og at de har suksess i sitt område. Ikke minst at de er en av de beste virksomhetene i Europa. Vi gratulerer, sier Adrian Tripp, administrerende direktør i European Business Awards.

Stor glede

– Vi er veldig stolte over å vinne denne prisen som vi ser på som en stor anerkjennelse for den gode jobben som blir gjort av alle i Clarion Hotel. Med fokus på vår visjon om å øke livskvaliteten for både gjester og våre kollegaer, gir dette oss en bekreftelse på at vi er på rett vei. Denne prisen deles med alle i kjeden vår, sier Christen Bagger, senior vice president i Clarion Hotel.

Visjonen er noe som det jobbes iherdig med i Clarion Hotel, og derfor har man også to Directors of Passion som har ansvaret for både gjesters trivsel og de ansattes tilfredshet på jobben. Begge sitter i Clarion Hotel sin ledergruppe.

– Ønsket om å øke livskvaliteten til gjester og kollegaer står så sterkt i Clarion Hotel at vi har utnevnt såkalte passion coacher på alle hotellene. Passion coachen har som oppgave å sørge for at visjonen puster og lever på hotellene, og at den ligger til grunn i alt vi gjør. Derfor sitter også disse medarbeiderne i ledergruppen i hotellene. Dette er godt innarbeidet i vår kultur, sier Elisabet Søyland, Director of Passion i Clarion Hotel.

Clarion Hotel er med den nasjonale prisen også nominert til den europeiske kåringen av de beste bedriftene. Den kåringen skjer i Warszava i Polen i desember.

Til toppen