Moderne fastfood på italiensk vis

Publisert Sist oppdatert

Markedet for fastfood i Norge har en verdi på i størrelsesorden 2,5 milliarder målt i forbrukerkroner. Pølser er det mest vanlige fastfood-produktet på bensinstasjoner og i kiosker. De siste årene har imidlertid Stabburet bidratt til en sterk vekst i kategorien, og økt salget av hamburgere og pizza uten at pølsesalget har gått ned.

- Det spises mye mat på farten, og vi registrerer at flere og flere velger varm mat over disk. I dag har vi et bredt utvalg av produkter til dem som allerede kjøper fastfood, men vi ser et stort potensial i å kunne tilby mer "moderne mat" som i sterkere grad appellerer til f.eks. kvinner. De liker mat som er enkel å spise, ser innbydende ut og kan serveres raskt, sier Cecilie Sand, markedssjef for Chef i Stabburet, i en pressemelding.

Stabburets nye varmmatkonsept består av blant annet calzone, små porsjonspizzaer med krydret pepperoni, sandwich med spicy salami og ciabatta med pesto og ost. Produktene er utviklet av Stabburets egne kokker, men produseres i Italia.

- Vi har lagt stor vekt på at produktene skal være av ekte italiensk kvalitet, men samtidig tilpasset den norske gane. Chef Italian-konseptet passer til bensinstasjoner og kiosker, så vel som til restauranter og kafeteriaer. På mange måter gjør vi de urbane mattrendene mer folkelige ved å presentere dem over hele landet og i en helt ny kanal, mener Cecilie Sand.

Chef Italian vil bli en viktig del av satsningen innenfor Chef-merket de nærmeste årene, og målet er å følge opp med nye og populære smaksvarianter den nærmeste tiden. Chef Italian er Stabburets største satsning innenfor Storhusholdning i 2006 og ble lansert i begynnelsen av april.

Thumbnail Image: