VEKSTAMBISJONER: Lars Lindø har mange års erfaring fra hotellbransjen. I 2019 startet han renholdsfirmaet Unicorn Plus som nå har inngått avtaler med to utenlandske hotellgiganter.

Tidligere hotellansatt gjør suksess i renholdsbransjen

Etablerer Unicorn Hospitality på det tyske markedet.

Publisert

I 2019 startet Lars Lindø renholdselskapet Unicorn Plus. 44-åringen fra Egersund har mange års erfaring fra hotellbransjen, deriblant fra ulike salgsstillinger i Scandic og tidligere Nordic Choice Hotels.

Nå har firmaet inngått avtale med de utenlandske hotell- og overnattingskjempene Numa Stays og Bob W, som begge er representert i Oslo med både hotell og leiligheter på flere lokasjoner.

Ingen gjeld

Sistnevnte bygger også et hotell med 120 rom i Stavanger som skal stå klart i løpet av 2024.

– Dette er to samarbeidspartnere vi ønsker å vokse sammen med. De er allerede godt etablerte i flere europeiske storbyer – og skal fortsette veksten. Vi håper vi kan være med på reisen og bygge noe unikt, sier Lars Lindø til Hotellmagasinet.

Selv er han bosatt i Fredrikstad, og firmaet har i dag 54 ansatte. Men skal nå utvides med en fjerde person i ledelsen som blir teamleder innen hotelldelen.

Unicorn leverer renhold- og hushjelpstjenester til de to hotellgigantene.

– Det er utrolig mange små, men viktige detaljer som vi tar oss av. Vi får betalt per rom, og det krever nøysom logistikk fra vår side, sier Lindø, som legger til at firmaet går godt.

– Vi har sunne verdier, ingen gjeld og god økonomi. I fjor hadde vi en omsetning på rundt seks millioner, den vil tredobles i år og vi sikter mot 25-30 millioner i 2024. Det er en fryktelig spennende reise vi har startet på.

Tyskland neste

Numa Group og Bob W er kjent for svært nøysom økonomisk drift, og Lindø sier han er svært imponert over måten de utenlandske hotellkjempene drifter.

Om kort tid skal Lindø i møter med et par operatører i Berlin for å etablere Unicorn Hospitality på det tyske markedet.

– Selv om de tilbyr 24 timer service, jobbes det kun digitalt og «guest service» driftes av et team som sitter et annet sted i Europa. Det er digital innsjekk, og all kommunikasjon foregår via Whatsapp. Klart, dette krever svært stram logistikk – men det fungerer godt, sier Lindø.

Powered by Labrador CMS