Var uten telefon i tolv dager

Skuffende av Telenor, mener Eikum hotell, som frykter å ha gått glipp av gjester.

Publisert Sist oppdatert

25. juli slo et lynnedslag ut linjene til Eikum Hotell på Hafslo i Sognefjorden. 29. juli lovet Telenor at summetonen skulle komme på plass. Først to dager senere var den på plass – for så å forsvinne etter et døgn, skriver nrk.no.

Daglig leder Ståle Kjos-Wenjum ble svært skuffet da han fikk beskjed av Telenor om at dette ikke var en prioritert sak. Hotellsjefen forteller at det ble mye ekstraarbeid når linjene var nede. Et sinnrikt system av mobiltelefoner ga ledelsen mulighet til å ring ut, men gjestene fikk ikke ringt ut.

Han mistenker at hotellet kan ha gått glipp av bestillinger i perioden, og mener Telenor har gitt svært dårlig service.

 

Han forstår at lynnedslag ikke er Telenors feil, men mener selskapet kunne gjort mer.

Det er dekningssjef Bjørn Amundsen hos Telenor enig i. Han medgir at feilen burde blitt reparert raskere. Samtidig legger han til at feilen var mer komplisert og større enn de først trodde. 14 abonnenter ble rammet av lynnedslaget.

 

– Då vi forsto omfanget, flyttet vi mer eller mindre alt utstyret til en annen sentral i området, koblet om alt og fikk abonnentene opp å gå. Men dette er veldig beklagelig, sier han.