Flygende start for Norwegian

Publisert Sist oppdatert

Norwegian jubler over prisdryss under reiselivsorganisasjonens internasjonale medlemsorganisasjon HSMAIs prisutdeling denne uken. Selskapet fikk to gullutmerkelser, tre diplomer og selve rosinen i pølsa – prisen som Årets reiselivsmarkedsfører.

– Prisen henger høyt, og det er en pris vi har ønsket å vinne i flere år. Det har riktignok ikke vært et definert mål for Norwegian, men for oss som jobber med reklame og markedsføring, gir dette inspirasjon til å arbeide videre med gode prosjekter, sier markedsdirektør Åsta Braathen i Norwegian.

Hun setter pris på anerkjennelsen fra HSMAI.

– Hos oss som hos andre er det vel slik at vi ikke alltid er like flinke til å skryte av oss selv internt. Derfor tror jeg disse prisene er et hyggelig klapp på skulderen til alle i selskapet.

Markedsdirektøren er spesielt glad for at juryen la vekt på at Norwegian har jobbet langsiktig og at de over flere år har utmerket seg med en konsistent og profesjonell kommunikasjon.

– Det er ekstra hyggelig at juryen gir oss anerkjennelse for arbeidet vi har lagt ned over tid med enkle, tydelige og folkelige budskap i vår kommunikasjon, sier Braathen.

Norwegian har tatt med seg den gode markedsføringsflyten fra 2008 inn i det nye året.

– Vi har en så langt meget vellykket reklamekampanje i januar. Kommunikasjonen og mediemiksen fungerer optimalt, og oppmerksomheten og responsen er fantastisk, sier Braathen.

Foruten selve hovedprisen som Årets reiselivsmarkedsfører, fikk Norwegian anerkjennelse for følgende markedsføringsaktiviteter under HSMAIs prisutdeling:

  • Gull i kategorien ”Radioreklame”.
  • Gull i kategorien ”Godt Tenkt”.
  • Diplom i kategorien ”Annonser”.
  • Diplom i kategorien ”Markedsførings- og kundeevents”.
  • Diplom i kategorien ”Kampanjer”.
Thumbnail Image: