Flygende start for Norwegian
Norwegian jubler over prisdryss under reiselivsorganisasjonens internasjonale medlemsorganisasjon HSMAIs prisutdeling denne uken. Selskapet fikk to gullutmerkelser, tre diplomer og selve rosinen i pølsa – prisen som Årets reiselivsmarkedsfører.
– Prisen henger høyt, og det er en pris vi har ønsket å vinne i flere år. Det har riktignok ikke vært et definert mål for Norwegian, men for oss som jobber med reklame og markedsføring, gir dette inspirasjon til å arbeide videre med gode prosjekter, sier markedsdirektør Åsta Braathen i Norwegian.
Hun setter pris på anerkjennelsen fra HSMAI.
– Hos oss som hos andre er det vel slik at vi ikke alltid er like flinke til å skryte av oss selv internt. Derfor tror jeg disse prisene er et hyggelig klapp på skulderen til alle i selskapet.
Markedsdirektøren er spesielt glad for at juryen la vekt på at Norwegian har jobbet langsiktig og at de over flere år har utmerket seg med en konsistent og profesjonell kommunikasjon.
– Det er ekstra hyggelig at juryen gir oss anerkjennelse for arbeidet vi har lagt ned over tid med enkle, tydelige og folkelige budskap i vår kommunikasjon, sier Braathen.
Norwegian har tatt med seg den gode markedsføringsflyten fra 2008 inn i det nye året.
– Vi har en så langt meget vellykket reklamekampanje i januar. Kommunikasjonen og mediemiksen fungerer optimalt, og oppmerksomheten og responsen er fantastisk, sier Braathen.
Foruten selve hovedprisen som Årets reiselivsmarkedsfører, fikk Norwegian anerkjennelse for følgende markedsføringsaktiviteter under HSMAIs prisutdeling:
- Gull i kategorien ”Radioreklame”.
- Gull i kategorien ”Godt Tenkt”.
- Diplom i kategorien ”Annonser”.
- Diplom i kategorien ”Markedsførings- og kundeevents”.
- Diplom i kategorien ”Kampanjer”.