Digital fokus på Reiselivsdagen

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

Digital kommunikasjon er et stadig vanligere verktøy også i hotellbransjen. Under HSMAI Reiselivsdagen i slutten av oktober blir dette et viktig tema. 

HSMAI Reiselivsdagen finner sted mandag 31. oktober  på Radisson Blu Scandinavia i Oslo, og er en møteplass mellom kjøpere av reiselivstjenester og bransjen selv. Årets tema er kommunikasjon, og temaet blir angrepet på ulike måter. 

HSMAI har hentet inn foredragsholdere som trendanalytiker og forfatter Göran Adlén, industrileder Siri Børsum, Commersial Director for Amadeus Scandinavia, Lars Vernblom, Administrerende direktør i Fursetgruppen, Gjøran Sæther og Commersial Direcor i EMEA TripAdvisor for Business, Karen Plumb. 

Adléns foredrag har fått navnet "Glem alt du har lært", og han tar for seg gamle sannheter som ikke lenger gjelder, og den digitale kommunikasjonsrevolusjonen som vil forandre alt; med både de muligheter og farer som dette innebærer. Børsum   ser på fremtidens nytt fra Google, og spør blant annet: - Hvilken informasjon kan vi hente og hvordan kan vi bruke denne? Hva er fremtidens løsninger? og Hvor går trenden innen bestilling av reiser på nett?

Neste økt er delt i tre parallellsesjoner hvor Vernblom snakker om Total kontroll og en verden av muligheter, Sæther stiller med foredraget: "Hvordan kan en restaurantaktør være med på å sikre suksess for dine ansatte og din bedrift?", mens Cecilie Staude, høyskolelektor ved Institutt for Markedsføring ved Handelshøyskolen BI snakker om Næringslivet i sosiale medier - å dele og delta på nett. 

Etter lunsj får deltakerne et innblikk i en leders perspektiv gjennom en spennende og lærerik case-studie fra en internasjonal reiselivsaktør. 

Karen Plumb holder foredraget: "TripAdvisor: A Change from Private to Corporate Functionality", og Peter Taswell, Vice President EMEA Marketing and Strategy snakker om American Express' vei gjennom 160 år, fra guldrush til smarttelefon. 

Dagen avsluttes med debatten: "Fremtidens vinnere i reiselivsbransjen - Hva skal til for å bli en vinner i fremtidens reiseliv?"

Teaser:

Digital kommunikasjon er et stadig vanligere verktøy også i hotellbransjen. Under HSMAI Reiselivsdagen i slutten av oktober blir dette et viktig tema. 

Main Image:
Thumbnail Image:
Main Image Credit:
Nye kommunikasjonskanaler blir stadig viktigere for reiselivsaktørene. (Illustrasjonsfoto: Birgitte Henriksen)