Beitostølen på lag med TV-kanal
National Geographic Channel inntar Beitostølen med store planer for flere arrangement i fjellet.
TV-kanalen og Beitostølen Resort har inngått en treårig samarbeidsavtale. Nå begynner den konkrete planleggingen av arrangementer og tiltak.
– Hovedelementet blir å skape flere arrangement som kan samle flere tusen deltakere til aktiviteter i fjellet, sier administrerende direktør Atle Hovi i Beitostølen Resort.
En mulighet er å lage en cup, med delkonkurranser både sommer og vinter. Skiløp, bakkeløp og terrengsykling kan være aktuelle grener.
Samarbeidet kan også komme til å omfatte fotoutstillinger, seminarer og motivasjonssamlinger.
– Vi er svært stolte over at et internasjonalt sterkt merkenavn som National Geographic Channel har valgt Beitostølen som offisiell samarbeidspartner. Det vil føre til flere gjestedøgn, positiv TV-oppmerksomhet og gi store ringvirkninger, sier Atle Hovi.
National Geographic Channel vurderte en rekke mulige steder før valget falt på Beitostølen.
– For oss var det viktig å velge en destinasjon som kan by på et bredt utvalg aktiviteter og opplevelser gjennom hele året. Beitostølens beliggenhet passer perfekt, sier Martin Aarestrup, markedsdirektør for Norden i National Geographic Channel.
Han ser frem til å utvikle samarbeidet i praksis, og å skape opplevelser sammen med Beitostølen Resort.
– Aktivitetene vi planlegger kommer nok til å bli lagt godt merke til, både blant de besøkende på Beitostølen og blant TV-seerne, sier Aarestrup.
