"Jack" er mest verdifull

En årlig rapport med verdens 100 beste internasjonale varemerker rangerer Jack Daniel’s som verdens mest verdifulle spritvaremerke.

Publisert Sist oppdatert

Listen er basert på både finansielle resultater og konsumentengasjement og toppen inneholder merkenavn som Apple, Google, Coca Cola og Microsoft.

Litt lenger ned på finner vi flere horeca-relaterte merkenavn og Jack Daniel’s Tennessee Whiskey er rangert som verdens mest verdifulle spritvaremerke i undersøkelsen «2015’s 100 Best Global Brands». Undersøkelsen er utført av det uavhengige konsulentselskapet Interbrand. Rapporten rangerer Jack Daniel’s på plass nummer 84 over de 100 mest verdifulle varemerkene i verden med en verdivurdering på hele USD 5,161 milliarder, eller 44,7 milliarder norske kroner. Dette er en økning på 6 prosent fra året før.

Budweiser best

Ifølge 2015 Best Global Brands-rapporten er det kun Budweiser som er mer verdifullt av "alkoholholdige varemerker". Den amerikanske ølgiganten er plassert på 31. plass.

Andre horeca-relaterte merkenavn og plasseringen bak:
Coca Cola 3
McDonalds 9
Pepsi 24
Starbucks 67
Heineken 89
Corona 93
Smirnoff 94
Moet & Chandon 99

Se www.bestglobalbrands.com for hele listen.

Powered by Labrador CMS