JAKTER MILLIARDER: NHO Reiseliv Innkjøpskjeden skal øke fra tre til fem milliarder i omsetning.
JAKTER MILLIARDER: NHO Reiseliv Innkjøpskjeden skal øke fra tre til fem milliarder i omsetning. (Foto: Adrien Giret. )

Skal gi omsetningsvekst i milliardklassen

Her er teamet som skal sørge for at NHO Reiseliv Innkjøpskjeden når målet om fem milliarder kroner i varekjøp innen utgangen av 2020.

– Vi har nå fått på plass et fullstendig team, som består av 24 energiske, motiverte og profesjonelle medarbeidere. De står klare til å bistå og være et støtteapparat for alle medlemmene og samarbeidspartnere i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden. Til sammen er det ansatt ni nye medarbeidere, som gjør at vi har utvidet dekningen geografisk hos vårt salgsteam, og vi styrker også vårt kommunikasjons- og markedsteam. Dette vil være med å ytterligere styrke vårt samarbeid med våre medlemmer og våre samarbeidspartnere, sier salgs- og markedssjef Javvad Latif i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden.

Det var i mars i år at Latif annonserte NHO Reiseliv Innkjøpskjedens nye mål om fem milliarder kroner i varekjøp innen 2020. I dag omsetter de for over tre milliarder.

Ved utgangen av 2017 var drøyt 3000 bedrifter tilknyttet innkjøpssamarbeidet. Hver av dem kjøpte i gjennomsnitt varer og tjenester for 1,1 millioner kroner. Det ga et samlet innkjøpsvolum på cirka 3,1 milliarder kroner, hvorav én milliard kroner ble omsatt gjennom netthandelsplattformen Horeca Innkjøp. Alle kjøp via netthandelsplattformen generer en ekstra bonus til Innkjøpskjedens medlemmer, i tillegg til den fremforhandlede rabatten og bonusen produktet allerede har.

Flere grep mot målet

Det er tydelig at Innkjøpskjeden nå ønsker å posisjonere seg mot sine konkurrenter. De stopper nemlig ikke bare med utvidelse av teamet, de tar også grep andre steder.

I begynnelsen av september ble det kjent at NHO Reiseliv Innkjøpskjeden skal samarbeide med Knif Innkjøp fremover. De to innkjøpsorganisasjonene har dannet et grossistuavhengig forhandlingsfellesskap for å sikre bedre betingelser for sine respektive medlemmer.

– Medlemmene i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden vil få nytte av dette, og vi tror det vil være positivt for alle aktører i storhusholdningsbransjen. Vi opplever økende konkurranse fra de grossisteide innkjøpskjedene, og det er derfor viktig for frie kjeder å kunne stå sammen, sier Morten Karlsen, direktør for innkjøp og verving i NHO Reiseliv.

Nye folk

Marina Abijanac – Salgskoordinator Foto: Per Sollerman

Her er gjengen som skal bidra til at Innkjøpsskjeden når 5 milliarders-målet.

Marina Abijanac – Salgskoordinator

Marina jobber som salgskoordinator for distriktene Nord-Norge, Vest-Norge, Sør-Norge og Innlandet. Hun har jobbet i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden siden 1. mai 2018, og kommer fra stillingen som Prosjektleder Internasjonale Kongresser i VisitOSLO. Før det var hun i Egencia i 7 år som prosjektleder i avdelingen Group & Meeting. Marina liker turer i skog og fjell, hører alltid på musikk, leser gjerne en god bok, tilbringe tid på hytta på fjellet med venner og familie, står gjerne på kjøkkenet.

Ivar Akerlie - Distriktssjef Innkjøpskjeden Oslo og Akershus. Foto: Per Sollerman

Ivar Akerlie - Distriktssjef Innkjøpskjeden Oslo og Akershus

Ivar er Distriktssjef for NHO Reiseliv Innkjøpskjeden i Oslo/Akershus, og har jobbet der siden august 2018. Han kommer fra stillingen som salgskonsulent i horeca markedet for Coca-Cola. Ivar er glad i å trene, lage mat og reise til London for å se på Arsenal spille fotball.

Hentet fra Asko

Christoffer Eriksen - Distriktssjef Innkjøpskjeden Hordaland, Sogn og Fjordane.

Christoffer Eriksen - Distriktssjef Innkjøpskjeden Hordaland, Sogn og Fjordane. Foto: Per Sollerman

Christoffer er Distriktssjef i Hordaland og Sogn & Fjordane. Han har jobbet i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden siden 1. August 2018. Han kommer fra stilling som markedskonsulent i ASKO Servering. Jobbet 11 år i ulike stillinger for ASKO. Christoffer er glad i å stå på ski og er aktiv som skiinstruktør ved siden av jobben i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden. Han trives også godt på sjøen med fiske og friluftsliv.

Tomas Holy - Distriktssjef Innkjøpskjeden Agder og omegn

Tomas Holy - Distriktssjef Innkjøpskjeden Agder og omegn. Foto: Per Sollerman

Tomas jobber som Distriktssjef i Agder for NHO Reiseliv innkjøpskjeden i Agder.  Han har ansvaret for å verve nye medlemmer og oppfølging av de eksiterende. Han har jobbet i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden siden 1.september 2018 og kommer fra restaurant bransjen. Tidligere jobbet han som Daglig leder/eier av Foodlounge AS, og før det jobbet han på Marna Cafe. Tomas elsker ekstrem sport, reiser til nye steder, gå ut på tur med familien min, og backpacking.

Gunnar Hugås - Distriktssjef Innkjøpskjeden Trøndelag, Møre og Romsdal. Foto: Per Sollerman

Glad i løkkefotball

Gunnar Hugås - Distriktssjef Innkjøpskjeden Trøndelag, Møre og Romsdal

Gunnar er Distriktssjef i Trøndelag – Møre og Romsdal, og er ansvarlig for verving og oppfølging av medlemmer. Han har jobbet i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden siden september 2018, og kommer fra stillingen som salgssjef hos Røros Kjøtt. Før dette drev han sitt eget firma i 10 år med salgsopplæring og barkurs for privat og offentlig sektor. Han er glad i opplevelsen av mat og drikke, konserter og fotball på løkka med barna.

Ann Elisabeth Lynum - Regionsjef Innkjøpskjeden Foto: Per Sollerman

Ann Elisabeth Lynum - Regionsjef Innkjøpskjeden

Ann har ansvaret for Distrikssjefene og salgskoordinatoren i Nord, Midt, Innlandet, Vest og Sør Norge. Ann har jobbet i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden siden 1. mai 2018.  Hun har jobbet med salg og marked innenfor Hotellbransjen i mange år, derav 9 år i Nordic Choice Hotels, hun har også jobbet som Rådgiver til reiselivsvirksomheter med eget firma og kommuner i Trøndelag innenfor drift og markedskommunikasjon. Hun er glad i å reise, trene, lese bøker og male. Hun har det aller best når venner og familie samles rundt familiens kjøkkenbord og menyen er satt og lagd av henne.

USBL og Gardermoen

Mona Nordrum – Netthandelskonsulent. Foto: Per Sollerman

Mona Nordrum – Netthandelskonsulent

Mona er Netthandelskonsulent i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden, og ansvarlig for å bistå våre medlemmer i vår nettportal Horecainnkjøp. Hun har jobbet i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden siden 1 mai 2018 og kommer fra stilling som regnskapsansvarlig hos Usbl boligbyggelag.  Mona har jobbet mange år i reiselivet både på Oslo Lufthavn Gardermoen og i Reisebyrå.  Hun har utdannelse innen hotell og reiseliv fra Australia. Mona er glad i å trene, spille innebandy og gå på skøyter i tillegg til at hun elsker å reise og oppleve nye steder samt være sosial med familie og venner.

Marit Norheim - Distriktssjef Innkjøpskjeden Foto: Per Sollerman

Marit Norheim - Distriktssjef Innkjøpskjeden Oslo og Akershus

Marit er Distriktssjef for NHO Reiseliv Innkjøpskjeden med ansvar for medlemsverving og oppfølging i Oslo og Akershus. Hun har jobbet i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden siden april 2018, før det jobbet hun som Driftsleder for Stratos Kultur og Event (SSG) før dette var jeg restaurantsjef og vinkelner på Restaurant Kontrast. Marit sin hobby er selvfølgelig mat og vin, gjerne i kombinasjon.  Glad i å trene, reise og inviterer gjerne venner og familie hjem på nye gastronomiske opplevelser.

Fra Wallmanns

Lise Annett Smith - Kommunikasjons og markedsansvarlig

Lise Annett Smith - Kommunikasjons og markedsansvarlig. Foto: Per Sollerman

Lise er kommunikasjons og markedsansvarlig i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden.

Hun har jobbet i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden siden 1 juni 2018, og kommer fra stillingen som Business Relations Manager på Wallmans Oslo, og før det var hun flere år i Rica Hotels.  Lise er glad i teater, trene og lager gjerne mat på hytta med venner og familien.

Til toppen