AccorHotels kjøper onefinestay

AccorHotels kjøper onefinestay, et selskap som har spesialisert seg på korttidsutleie av luksusboliger.

Publisert Sist oppdatert

Hotellkjeden betaler rundt 1,4 milliarder kroner for oppkjøpet, men de satser også over 600 millioner kroner for at selskapet skal vokse internasjonalt.

Onefinestay kan kanskje best beskrives som luksusutgaven av airbnb, eller det ledende varemerket i lukussegmentet når det kommer til «Serviced Homes»,der gjesten bor i utvalgte private hjem, med den samme personlige service som tilbys på hotell. Ved å ta hånd om alt fra markedsføring, distribusjon og forsikring til rengjøring, drift og vedlikehold, tilbyr onefinestay trygghet og fleksibilitet til den som leier ut sin leilighet.

40 nye steder

Selskapet ble lansert i London i 2010 og har i dag en portefølje med 2600 eiendommer og etasjer på strategiske steder i London, New York, Paris, LA og Roma.

Med sitt globale nærvær og sterke kompetanse innen både drift og digitale tjenester, vil AccorHotels være en støtte i utviklingen av onefinestay ved å hjelpe til med å påskynde ekspansjonen i nye, viktige urbane markeder, tilby høy distribusjonskapasitet og tilføre en stor kundebase skriver de i en pressemelding. Takket være dette har onefinestay nå lagt opp en ambisiøs strategi om å ekspandere til 40 nye plasser i verden de neste fem årene. Det vil på sikt økte inntektene med det tidobbelte, heter det videre i pressemeldingen.

– Ny verdensleder

– Onefinestay har på en suksessrik måte funnet sin plass i markedet og oppfyller en kombinasjon av behov som verken tradisjonelle hoteller eller nye aktører kan møte. Med oppkjøpet av dette unike selskapet vokser AccorHotels frem som en ny verdensleder innen «serviced Homes», sier Sébastien Bazin, styreleder og administrerende direktør i AccorHotels.

Onefinestay forblir en selvstendig enhet innen AccorHotels Group og skal fortsatt ledes av grunnlegger Greg Marsh.

Powered by Labrador CMS