Dårlig nett-tilgang skremmer gjestene

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

God tilgang til trådløst nett er viktig for norske hotellgjester. Er ikke dette bra nok, risikerer man at gjestene velger andre hoteller. 

En ny undersøkelse viser at hver tredje nordmann vurderer å skifte hotell dersom de blir tilbudt dårlig trådløst nett.

- Bra nettilgang blir stadig viktigere for folk. Dette er et varselsignal til hotell-Norge, sier Bjørn-Erik Eskemose hos kommunikasjonsleverandøren Intelecom AS. 

Det er Intelecom som har fått gjennomført undersøkelsen hos Norstat. Undersøkelsen viser at trådløs nettilkobling har blitt et svært viktig konkurranseelement i hotellbransjen. Tre av fem nordmenn har brukt trådløst nett på hotell, og 48 prosent av nettbrukerne oppgir at de vurderer et annet hotell ved neset besøk hvis den trådløse nett-tjenesten er dårlig. 

 

- Vi ser at god nettilgang nærmest har blitt et basisbehov for mange nordmenn, og samtidig viser denne undersøkelsen at norske hoteller stadig sliter med å levere et godt nettilbud til sine gjester. Det et svært sterkt signal til hotellbransjen når kundene deres skremmes bort kun på basis av en eneste hotell-tjeneste, sier Bjørn-Erik Eskemose, fagsjef hos Intelecom.

 

Sliter mest med tregt nett

Nettbrukerne opplever store problemer med hotellnett. Den største utfordringen er tregt nett, som hele 65 prosent av hotellenes nettbrukere har opplevd. 53 prosent har slitt med ustabilt nett og 43 prosent med manglende dekning. 38 prosent har opplevd feil ved pålogging.

Undersøkelsen er gjennomført av Norstats Web-buss, som er demografisk representativ og basert på 1000 respondenter i Norge.

Teaser:

God tilgang til trådløst nett er viktig for norske hotellgjester. Er ikke dette bra nok, risikerer man at gjestene velger andre hoteller. 

Main Image:
Thumbnail Image:
Main Image Credit:
God internett-tilgang er viktig for norske hotellgjester. (Illustrasjonsfoto - bildet har ingen sammenheng med innholdet i artikkelen)