GLAD: Kjetil Vassdal (t.v.) og Jens Mathiesen President & CEO i Scandic Hotels.
GLAD: Kjetil Vassdal (t.v.) og Jens Mathiesen President & CEO i Scandic Hotels.

Heder til Nidelven-sjefen

Blant nærmere 90 kandidater stakk Kjetil Vassdal av med den gjeve prisen for «Årets hotelldirektør» i Scandic Norge.

Publisert Sist oppdatert

Under Scandics årskonferanse for hotelldirektører i Oslo denne uken ble Kjetil Vassdal fra Scandic Nidelven som stakk av med den gjeve prisen for «Årets hotelldirektør» i Scandic Norge.

– Det er en stor ære å motta en slik pris blant så mange dyktige hotelldirektører, og jeg er utrolig takknemlig for at jeg får oppleve dette. Denne prisen vil jeg dele med alle avdelingsledere og ansatte på Scandic Nidelven, samt alle som jobber for oss sentralt i Scandic Norge. En spesiell takk for all støtte går til regionsdirektør for Scandic Midt Norge, Line Vikrem Rosmæl. Jeg er utrolig privilegert som får lede et hotell som for 13. gang i fjor tok hjem tittelen Norges beste hotellfrokost, og som hver dag streber etter å levere unike gjeste opplevelser. Det at vi sammen i fjor leverte tidenes beste omsetning samt resultater for hotellet, gjør prestasjonen ekstra hyggelig, sier Kjetil Vassdal, hotelldirektør på Scandic Nidelven.

Juryen trekker spesielt frem Vassdals inkluderende lederstil og hans evne til å alltid være tilstede for at gjestene skal få hotellopplevelser i verdensklasse. Ifølge juryen er fornying og forbedring nøkkelord som gjør at Vassdal og hans team leverer som aldri før. Scandics egen prisutdeling er en årlig begivenhet og ble i år avholdt på Scandic Holmenkollen Park.

Tidligere denne måneden var Kjetil Vassdal også blant de nominerte i kategorien «Årets hotelier» under HSMAI Awards. 

Slik var juryens begrunnelse:

Årets vinner er en høyt respektert i vår bransje. I 2019 har hotellet fått ny konkurranse i sitt nærområde, noe som skapte et press etter nøkkelmedarbeidere i byen de ligger i. Hotellet valgte å utvikle et nytt lederteam hvor mange av teamet er unge av år, men med et godt lederskap og et fantastisk «stå-på» humør har de levert som en kraftfull enhet. Dette har krevd en stor innsats fra årets vinner. Direktøren har en inkluderende lederstil og får med seg medarbeiderne sine på en forbilledlig måte. Direktøren er en hotelier til fingerspissene og gjør det han kan for at gjestene skal få hotellopplevelser i verdensklasse. Han svarer selv på reviews og tar seg av tilbakemeldinger fra gjester på en meget profesjonell måte. En av nøkkelverdiene på hans hotell er at ledere og medarbeidere for mulighet til å prege hotellet med stadig nye ideer som prøves ut. Fornying og forbedring er nøkkelord som gjør at han og hans team leverer som aldri før.

 Disse vant priser:

  • Årets hotelldirektør: Kjetil Vassdal, hotelldirektør på Scandic Nidelven
  • Årets kommersielle hotelldirektør: Berit Lunde, hotelldirektør på Scandic Voss
  • Årets hotell: Scandic Lillehammer
  • Årets Sustainability/CSR hotell: Scandic St. Olavs plass
  • Årets nykommer: Scandic Sjølyst
  • Årets franchise hotell: Scandic Laholmen
  • Årets servicehotell: Scandic Flesland Airport
  • Årets fighter: Hans Paul Hansen, hotelldirektør Scandic Nordkapp