GAMMEL STIL: Suiten på Kongsvinger Festning er populær blant gjestene. Tidligere i år inngikk de samarbeid med Strawberry, nå er de på jakt etter nye lokasjoner.

Festningshotellene ligger an til rekordomsetning

Bikker magisk grense i 2023.

Publisert Sist oppdatert

– Målet er å vokse på unike og spesielle lokasjoner. Og disse stedene skal vi finne. Vi samarbeider tett med offentlig sektor, og det er store muligheter der ute. Men det må være gode avtaler skal det være av interesse, sier Tony Eide til Hotellmagasinet.

Festningshotellene:

Adm.dir: Tony Eide (51)

Hovedkontor: Drøbak

Hoteller: Oscarsborg Festning, Kongsvinger Festning, Torreby Slott og Reenskaug Hotel

51-åringen fra Drøbak er mannen bak Festningshotellene. For de som ikke vet det er, driver han og teamet hans Oscarsborg Festning, Kongsvinger Festning, Torreby Slott og Reenskaug Hotel.

Nå jobber Eide intensivt med å rehabilitere og bygge om byggets andre etasje på Oscarsborg Festning til 16 rom/suiter og et større møterom. Målet er at de skal bygges om til hotell.

Festningen har i dag 86 gjesterom, kurs- og konferanse, selskapslokaler og restaurant. Han har drevet festingen siden 2004, og jobbet med ideen siden 2016. Men er avhengig av å få forsvarssektoren og myndighetene med på laget.

– Vi ser store utviklingsmuligheter, og jeg håper og tror dette kan bli en realitet, sier han.

Festningshotellene går godt. Ifølge Eide ligger de an til en omsetning på 100 millioner i 2023. Det vil si nær en dobling fra 2019.

– Vi har bygget stein for stein, og alt er veldig morsomt. Vi har ingen eksterne investorer som bidrar. Det har heller ikke vært en nødvendighet. Men klart; jeg er åpen for å diskutere hvis noen skulle ta kontakt…

Han smiler.

– Jeg er veldig fornøyd med situasjonen. Porteføljen vår er unik i europeisk sammenheng. Vi skal fortsette å skape gode synergier sammen med samarbeidspartnerne våre, sier han.

Powered by Labrador CMS