David Åberg blir ny Vice President Sales i Nordic Choice

Publisert Sist oppdatert

-Vi selger ikke bare en hotellseng. Vi selger en opplevelse. Nordic Choice er et modig selskap som tør å tenke annerledes. Det viser vi gjennom å tilby mangfold, utfordrende konsepter og en tydelig CR- og miljøprofil. Det gjør Nordic Choice til et spennende produkt å presentere for kundene, sier David Åberg.

David Åberg. (Foto: Choice)

Åberg har bakgrunn fra blant annet Mercuri International, hvor han jobbet som konsulent innen leder- og selgerutvikling. Han kom til Choice som salgsdirektør i Sverige i 2006, og har det siste året jobbet med møte-, salg- og konseptutvikling. Åberg er en del av ledergruppen til kommersiell divisjon.

- Mitt mål er å lede et salgsteam som kontinuerlig lærer og utvikler seg. Energi, nytenkning og mot skal premieres, for det er hva som skaper resultater på sikt. Vår ekspertise skal gjøre kunden til helter, sier Åberg.

Åberg skal lede salgsarbeidet ved samtlige 170 hoteller i Norden. Hotellene markedsføres under 6 kjedenavn som møter ulike behov i markedet. Dette gjør salgsarbeidet spesielt utfordrende, mener Roar Ingdal, konserndirektør for kommersiell divisjon i Nordic Choice:

- Multibrand er vår styrke. Men det forutsetter også at vi har en leder på salg med multitalenter. Jeg føler meg trygg på at David er rett mann på rett plass, og jeg ser frem til at vi sammen skal utvikle Nordic Choice Sales til den beste salgsorganisasjonen i Skandinavia, sier Ingdal.

Thumbnail Image: